خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/03 - 09:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
با تلاش نماینده ایلام و اعضای فراکسیون زنان مجلس:

تجهیز و تکمیل مرکز درمان ناباروری ایلام سرعت می‌گیرد

در بازدید فراکسیون زنان مجلس از مرکز درمان ناباروری تاکید شد که با پیگیری ها تجهیز و تکمیل آن سرعت می گیرد.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از مرکز درمان ناباروری ایلام‌ بازدید کردند.



این مرکز ناباروری قرار است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام و جهاد دانشگاهی استان به زودی  آغاز به کار کند و بر اساس اظهارات مطرح شده توسط مسئولان مربوطه مشکلات ناباروری در استان به دلیل آلودگی هوا  و همچنین ازدواج در سنین بالا، زیاد است و تجهیزات این مرکز باید تامین و تکمیل شود تا مردم استان برای درمان ناباروری به تهران و استان های مجاور مراجعه نکنند.



فاطمه قاسم‌پور، رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با بیان اینکه، در بودجه و قانون جوانی جمعیت راه اندازی مراکز درمان ناباروری در سطح استان‌ها اولویت دارد، پیگیری مشکلات این مرکز را عنوان کرد و  گفت: نهایت اهتمام خود را برای راه‌اندازی این مرکز به کار خواهیم گرفت.



 











بازدید فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از مرکز ناباروری بیمارستان ایلام


 



سارا فلاحی سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با بیان اینکه ورود  جهاد دانشگاهی استان ایلام به پشتوانه پژوهشگاه رویان به موضوع درمان ناباروری بسیار امیدوارکننده و جای خوشحالی دارد، گفت: امیدواریم راه اندازی این مرکز به حل مشکل ناباروری در استان کمک کند.



فلاحی با یادآوری اینکه زوجین نابارور برای پیگیری مسائل درمانی خود خطرات مسیر را به جان می خرند تکمیل و راه‌اندازی این مرکز را  مستلزم همکاری و همدلی میان مسئولان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی ایلام دانست و تاکید کرد که این هماهنگی دیده می‌شود.



سخنگوی فراکسیون زنان گفت: از طریق فراکسیون زنان، تأمین بودجه لازم دنبال خواهد شد.



زهرا شیخی عضو فراکسیون زنان مجلس هم در جریان این بازدید افزود: ایجاد مرکز درمان ناباروری در ایلام جای امیدواری دارد و مابقی مشکلات هم قابل حل است در این رابطه بنده به عنوان رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت با همکاری فراکسیون زنان در تلاش برای حل مشکلات سلامت حوزه زنان هستیم و در این راستا نشست هایی را هم با وزاری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم و خواهیم کرد.



شیخی یادآور شد: برای شناسایی و پیگیری غربالگری سرطان مهارت و تجربه فرد بسیار مهم است و باید در این مرکز از افراد آموزش دیده متبحر استفاده کرد و جهاد دانشگاهی باید پای کار بیاید و کمک علمی به شما می تواند راهگشا باشد؛ همکاری لازم را برای راه اندازی سریع تر این مرکز خواهیم داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 344546
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار