خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/07 - 12:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شیخی در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت مجلس:

تاکید معاونت تحقیقات وزارت بهداشت بر حمایت جدی از پژوهشگران و اعضای هیات علمی/ ایران رتبه 15 تولید علم جهان را دارا است

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این نشست برای ارائه گزارش در مورد عملکرد و برنامه های این معاونت خبر داد و گفت: پناهی مطرح کرد که به دنبال حمایت از پژوهشگران و اعضای هیات علمی هستیم تا به لحاظ عملی تصمیمات اتخاذ شده در حوزه سلامت اصولی و کارگشا باشد.

زهرا شیخی در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه، 6 آذرماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از استماع گزارش مسئولان بسیج ورزش جامعه پزشکی در مورد عملکرد و برنامه های آتی خبر داد و گفت: بر اساس این گزارش راه‌اندازی ایستگاه‌های ورزش همگانی در سراسر کشور مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گرفته و می‌توان به ازای یک پایگاه بسیج یک ایستگاه ورزش همگانی داشت و با مداخله در گروه سنی جوانان و نوجوانان برخی ناهنجاری‌های مفاصلی را بهبود بخشید و رویکرد پیشگیری محور برای بیماری‌های اسکلتی و عضلانی یا ناهنجاری قامتی است.



وی ادامه داد: بر اساس گزارش مسئولان بسیج ورزش جامعه پزشکی، 2 هزار و 500 محل ورزش ایجاد شده که این ظرفیت برای افزایش سلامت جامعه به کار گرفته می شود و تاکید شد که تجهیز سوله های ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم افزود: مسئولان مربوطه مطرح کردند که اساسنامه باشگاه مقاومت بسیج در حال اصلاح و تغییر است و برنامه دارند که از افراد مستعد بسیجی که ظرفیت حضور در تیم ملی را دارند حمایت کنند.



شیخی یادآور شد: مسلم چشمی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی نیز با حضور در نشست کمیسیون تاکید داشت که از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی استفاده بیشتری شود زیرا در شرایط کرونا اثبات شد که می تواند کارآمد و اثربخش باشد.



سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حضور یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست برای ارائه گزارش در مورد عملکرد و برنامه های این معاونت، گفت: بر اساس اظهارات پناهی ایران رتبه 1 و 15 را به لحاظ تولید علم در منطقه و جهان دارد و تهدیدهایی مانند تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی، اعتیاد و جمعیت کشورمان را تهدید می کند و کنترل و مدیریت این مسائل و مشکلات نیاز به کار پژوهشی دقیق و تصمیمات علمی بر اساس پژوهش های دقیق و برنامه ریزی علمی و کارشناسی دارد.



رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم افزود: در این نشست مطرح شد که رتبه بندی نرخ مرگ و میر برخی بیماری ها تغیر کرده است و تعداد مبتلایان بیماری سرطان در حال افزایش بوده و این بیماری در ردیف های بالاتری قرار گرفته است.



وی ادامه داد: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد که اهمیت نیروی پژوهشی و تحقیقات برای ما در اولویت است و به دنبال حمایت از پژوهش گران و اعضای هیات علمی هستیم تا به لحاظ عملی تصمیمات اتخاذ شده در حوزه سلامت اصولی و کارگشا باشد؛ پس از قرائت گزارش اعضای کمیسیون تاکید کردند گزارشات باید دقیق تر و حاوی جزئیات بیشتر باشد و انتظار می رود به این موضوع توجه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 352700
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار