خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/30 - 10:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ذاکر:

بی‌توجهی در به روزرسانی زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری مطلوب تهدیدی برای تامین اجتماعی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بی‌توجهی در به روزرسانی زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری مطلوب را تهدیدی برای تامین اجتماعی دانست و از عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط این سازمان انتقاد کرد.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص درخواست اعمال ماده 234 از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای سازمان تامین اجتماعی، گفت: واقعیت این است که برای اداره تامین اجتماعی فردی جوان و فعال در راس کار قرار گرفته است اما زیرساخت‌ها و منابعی که در اختیار این سازمان قرار دارد به روزرسانی نشده است، ضمن اینکه متاسفانه سرمایه‌گذاری مطلوبی در این حوزه انجام نشده است تا بتوانند آنچه مورد نیاز مردم است متناسب با تورم پاسخگو باشند و این به معنای یک تهدید جدی برای این سازمان محسوب می‌شود.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به یکی دیگر از اشکالاتی که به عملکرد تامین اجتماعی وارد است، ادامه داد: تاکنون قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به طور دقیق اجرا نشده است و زمانی هم که در این مورد از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی سوال کردیم، پاسخ داد که ما هر سال چند همت اضافه بر آنچه پیش‌بینی می‌شود برای این بخش پرداخت می‌کنیم تا رضایت بازنشستگان تامین شود.



وی تصریح کرد: این پاسخ به این دلیل قابل قبول نیست که در قانون آمده است همسان‌سازی به معنای مقایسه درآمد بازنشستگان با شاغلان است ضمن اینکه باید متناسب با نرخ تورم به بازنشستگان که خانواده بزرگتری را سرپرستی می‌کنند بیشتر رسیدگی شود بنابراین هنوز این قانون توسط سازمان تامین اجتماعی عملیاتی نشده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: متاسفانه نبود زیرساخت‌های لازم یا عدم به روزرسانی آنها، عدم سرمایه‌گذاری دقیق و عمیق و نبود نیروهای توانمند در راس اداره صندوق‌ها و قوانین منسجم در پشتیبانی از این صندوق‌ها باعث شده است سازمان تامین اجتماعی نتواند خود را با خواسته‌های بازنشستگان وفق دهد و به قانون عمل کند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به دلیل این نگرانی‌هایی که وجود دارد مجلس باید به داد سازمان تامین اجتماعی برسد تا بتوانیم دغدغه جامعه بازنشستگان را در جهت تامین حقوق، رفاه و تسهیلات برآورده کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 360424
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار