خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/27 - 16:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رحمانی مطرح کرد:

بی توجهی به هدف‌گذاری، الزامات دقیق و نظارت جدی؛ سه عامل موثر در عدم اجرای برنامه های توسعه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بی توجهی به هدف‌گذاری، الزامات دقیق و نظارت جدی را سه عامل موثر در عدم اجرای قوانین و برنامه‌های توسعه دانست.

فاطمه رحمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه بر اساس گزارش دیوان محاسبات در نگاه خوشبینانه حداکثر 25 تا 30 درصد برنامه ششم توسعه اجرا شده است، گفت: عدم اجرای مواد و بندهای فراوان برنامه ششم توسعه، دارای پیام است و باید به صورت جدی تحلیل و بررسی شود.



وی با اشاره به عوامل موثر در عدم اجرای بخشی از بندهای حوزه زنان در برنامه ششم توسعه، افزود: در این رابطه یا اهداف در قانون گذاری به درستی پیش بینی نشده و برنامه بر اساس اهداف و برنامه‌ها به صورت عینی و واقعی نبوده و یا اهداف دیده شده و الزامات دست یابی به اهداف و برنامه به درستی دیده نشده است.



عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به هدف گذاری درست، الزامات دقیق و نظارت جدی و موثر در تدوین و اجرای برنامه های توسعه توجه نشود به هیچ وجه در اجرای آنها موفق نخواهیم بود.



رحمانی با اشاره به رونمایی از فراخوان ایده‌های سیاست‌گذارانه در حوزه زنان و خانواده با اولویت برنامه هفتم توسعه، گفت: اگر جامعه را به صورت واقع‌بینانه و عینی در تدوین برنامه هفتم توسعه دخیل کرد و نظرات کارشناسی به صورت دقیق لحاظ شود در هدف‌گذاری، تعیین راهبردها و پیش بینی الزامات بسیار موثر خواهد بود؛ فراخوان ایده‌های سیاست‌گذارانه می‌تواند در پیش بینی موضوعات مهم و اولویت ها در برنامه هفتم توسعه بسیار موثر باشد.



نماینده مردم مشهد در مجلس یازدهم یادآور شد: برنامه‌ها را بیشتر به صورت ذهنی تدوین می‌کنیم تا واقعی و عینی و اگر ذی نفعان، کارشناسان، صاحب نظران و مردم را در این رابطه دخیل کنیم به قانون گذاران برای قانون نویسی درست کمک زیادی خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 333870
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار