خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/27 - 11:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمد سرگزی با اشاره به گسترش تبعات گردو غبار بادهای ۱۲۰روزه سیستان و بلوچستان:

بی توجهی به ریزگردهای حاصل از بادهای ۱۲۰روزه سیستان و بلوچستان بحران زاست

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به افزایش مهاجرت ‌ساکنان استان‌های مرزی به مرکز کشور،گفت: مهاجرت و خالی از سکنه شدن استان‌های مرزی همچون سیستان و خوزستان از نتایج بی توجهی به طغیان ریزگردها در این استان‌های مرزی است که پیامدهای شدید امنیتی در استان‌های مذکور و سایر استان‌های کشور را به همراه داشته است.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد وزش بادهای ۱۲۰ روزه و مشکلاتی که برای اهالی آن منطقه ایجاد کرده، گفت: در نظام اولویت بندی ما شاخص‌های مشخصی وجود ندارد و به صورت روزمرگی موضوعات دنبال می شود، به بیانی نظام کلانی وجود ندارد که اهمیت موضوعات مختلف را بررسی کند.



وی ادامه داد: مسئله ریزگردهای ناشی از بادهای120 روزه سیستان باید طی سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته و حل می‌شد تا شاهد گستردگی آن در کل کشور نباشیم، اما چون در گذشته اولویت‌های دیگری نسبت به حل معضل ریزگردها وجود داشته این مسئله مغفول مانده است.



گرد و غبار از مرزها عبور کرده و تا پایتخت کشور هم رسیده است



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند،نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حل مسئله ریزگردهای استان‌های مرزی همچون سیستان و خوزستان در اولویت مسئولان نبوده است که امروز این گرد و غبار از مرزها عبور کرده و تا مرکز کشور و پایتخت هم رسیده و به معضل ملی تبدیل شده است.



مهاجرت و خالی از سکنه شدن استان‌های مرزی همچون سیستان و خوزستان از نتایج بی توجهی به طغیان ریزگردها در این استان‌های مرزی است که پیامدهای شدید امنیتی در استان‌های مذکور و سایر استان‌های کشور را به همراه داشته است



سرگزی با هشدار نسبت به افزایش مهاجرت ‌ساکنان استان‌های مرزی به مرکز کشور، تاکید کرد: مهاجرت و خالی از سکنه شدن استان‌های مرزی همچون سیستان و خوزستان از نتایج بی توجهی به طغیان ریزگردها در این استان‌های مرزی است که پیامدهای شدید امنیتی در استان‌های مذکور و سایر استان‌های کشور را به همراه داشته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مذاکرات محیط زیستی ایران با کشورهای همسایه، یادآور شد: مذاکراتی بین ایران و کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان به شکل شفاهی صورت پذیرفته است اما آنچه که منجر به عملیاتی شدن حل مشکل باشد تاکنون نداشتیم.



بیشتر بخوانید: 





عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئله محیط زیست نه تنها مورد توجه مسئولان خارجی نبود بلکه آنچه در این میان نگران کننده است "نبود برنامه داخلی" برای حل معضلات محیط زیستی به ویژه مسئله طغیان ریزگردها از استان‌های مرزی کشور است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 363472
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم