خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/03 - 12:41
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
در نشست فراکسیون زنان مجلس با جامعه ورزش بانوان مطرح شد:

برخی از مشکلات ورزش بانوان را باید با اصلاح رویه‌های موجود رفع کرد/ تنها نباید پشت تریبون‌ها از ورزش زنان صحبت کرد

در نشست فراکسیون زنان مجلس با جامعه ورزش بانوان مطرح شد که برخی از مشکلات ورزش بانوان را باید با اصلاح رویه‌های موجود رفع۱ و نباید تنها پشت تریبون‌ها از  ورزش زنان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست فراکسیون زنان مجلس با جامعه ورزش بانوان استان ایلام به منظور بررسی مشکلات و مطالبات آنها برگزار شد.



فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس خطاب به بانوان ورزشکاران با بیان اینکه مسائل ارزشمندی را مطرح کردید، گفت: برخی از مباحث مطرح شده از جمله مباحثی است که به عنوان دغدغه ما در حوزه ورزش حرفه‌ای، قهرمانی بوده و در واقع ورزش بانوان نیازمند توجه و اراده جدی برای حل مسائل است.



وی ادامه داد: برخی از این مشکلات را باید با اصلاح رویه‌های موجود در وزارتخانه رفع کرد و برخی هم نیازمند تخصیص بودجه در کلیت ورزش است تا بتوان مشکلات ورزشی بانوان را مرتفع کرد.



قاسم‌پور یادآور شد: خانم فلاحی، نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس است و مسائل و مشکلات شما بانوان ورزشکار را می‌تواند در مجلس پیگیری کند.



سارا فلاحی، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس خطاب به ورزشکاران حاضر در این نشست با بیان اینکه تا ذهن مسئولان و مردان حوزه سیاست نسبت به ورزش بانوان تغییر نکند مشکلات حل نمی‌شود، گفت: متأسفانه فقط در شعار از ورزش بانوان حمایت می‌شود، در زمان رأی اعتماد وزیر ورزش قول‌هایی در مورد استقلال معاونت بانوان به ویژه در حوزه مالی دادند و نیاز است عملیاتی شود.



وی ادامه داد: شایسته نیست که از سرریز بودجه ورزش آقایان به بانوان داده شود در حالی که بانوان کمک کردند ایران در رنکینگ‌های مختلف مدال‌های زیادی را کسب کنند و این ذهنیت باید تغییر و نباید پشت تریبون‌ها از زنان و ورزش آنان صحبت کرد بلکه باید در عمل از آنها حمایت کرد البته بسیاری از مسائل با پول حل می‌شود و تا پول و اسپانسر نباشد ورزشکاران با چالش‌هایی مواجه هستند.



نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم یادآور شد: امیدواریم نظام‌نامه باشگاه‌داری در کمیسیون فرهنگی به نتیجه برسد تا مشکل بیمه ورزشکاران حل شود. 



زهرا شیخی، عضو فراکسیون زنان مجلس در این نشست گفت: زنان ایلام شجاع، غیور و ورزشکار هستند و امیدواریم در آینده شاهد موفقیت‌های ورزشکاران باشیم؛ یکی از اصول اصلی سلامت ورزش است .



وی ادامه داد: در زمان بررسی بودجه تلاش کردیم که مالیات خوبی را از طریق دخانیات بگیریم و آن را برای مباحث ورزشی و سایر حوزه‌ها هزینه کنیم اما متأسفانه برخی همکاری نکردند؛ در مورد منابع و بودجه ورزش نه تنها در ایلام بلکه در تمامی استان‌های کشور با مشکل مواجه هستیم و با آگاهی‌بخشی افرادی مانند شما می‌توان مشکلات را حل کرد.



نماینده مرم اصفهان در مجلس یازدهم یادآور شد: بی‌شک کوتاهی‌هایی اتفاق افتاده که شاهد مهاجرت برخی ورزشکاران هستیم. ما 16 نماینده در مجلس تلاش خواهیم کرد تا سلامت بانوان و جامعه ارتقاء یابد.



شیوا قاسمی پور، عضو فراکسیون زنان مجلس در این نشست خطاب به بانوان ورزشکار با بیان اینکه شور و شعف شما به مسئولان انگیزه می‌دهد، گفت: فلاحی نماینده شما ورزشکاران است و درد شما ورزشکاران را به خوبی درک می‌کند و تلاش خواهیم کرد با استفاده از وظیفه نظارتی‌مان مشکلات را حل کنیم البته در مجلس برنامه‌ریزی داریم که سالانه یک اقدام و کار مهم را انجام دهیم که در این رابطه در سال اول رتبه‌بندی معلمان، سال دوم قانون جهش تولید دانش‌بنیان و همچنین در سال سوم در حوزه مهارت‌آموزی و ارتباط با سازمان فنی و حرفه‌ای ورود کنیم.



در این نشست مسئولان و جامعه ورزش بانوان مسائلی مانند عدم تفکیک کامل و دسترسی آسان به اعتبارات ورزشی زنان، زیرمجموعه بودن بخش های زیادی از حوزه ورزش بانوان نسبت به ورزش آقایان علیرغم تفکیک، عدم وجود مجموعه و سالن اختصاصی برای رشته‌های ورزشی مختلف بانوان، نبود خوابگاه ورزشی و امکانات خوابگاهی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان برای برگزاری مسابقات مختلف، چالش در توسعه تماشاگرپروری، نبود اسپانسر و عدم حمایت بخش خصوصی از ورزش و تیم‌های ورزشی استان، نبود پارک بانوان، نبود بودجه اختصاصی در بخش بانوان ورزشکار، بیمه ورزشی برای مربیان و ورزشکاران، زمین اختصاصی چمن برای بانوان، توجه به مشکلات شغلی ورزشکاران، کمک به داوران برای ارتقاء آنها به منظور شرکت در مسابقات آسیایی، بسترسازی زمینه برای برگزاری کلاس‌های داوری به میزبانی استان ایلام، راه‌اندازی مکانی ویژه برای تمرین داوران، ایجاد موسسه مالی برای ورزشکاران، توجه مجلس به اختصاص وام و تسهیلات به مربیان، نبود سالن اختصاصی برای بدنسازی ضرورت حمایت‌های گسترده توسط پالایشگاه ایلام از زنان ورزشکار، تأمین هزینه‌های کلاس‌های آموزشی ورزشکاران و همچنین رفع نیازهای مالی ورزشکاران را مطرح کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 344557
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار