خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/14 - 16:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
غضنفر آبادی با تاکید بر صحبت‌های رئیس دستگاه قضا؛

برای حفظ آرامش مردم، سارقان زندانی به مرخصی عید نروند/ زندانیان جرائم غیرعمد و بدهی مالی در اولویت مرخصی عید نوروز

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر صحبت‌های رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه مرخصی دادن به زندانیان سارق ظلم به مردم است، گفت: در فرصت ایام عید نوروز که مردم می‌خواهند آرامشی داشته باشند یا منزل خود را برای مسافرت یا دید و بازدید ترک کنند، نباید به سارقان و به‌ویژه سارقان حرفه‌ای مرخصی داده و موجب صلب آسایش مردم شویم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در نشست شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به اینکه به‌طور معمول و در عید نوروز و مقاطعی از ماه مبارک رمضان، مرخصی‌هایی شامل حال زندانیان و محکومان واجد شرایط می‌شود؛ تاکید کرد که این مرخصی‌ها به هیچ‌وجه نباید شامل حال زندانیان و محکومانی مانند سارقان و دزدان شود که بیرون آمدن آن‌ها از زندان سبب برهم ‌خوردن امنیت فیزیکی، روانی و مالی شهروندان می‌شود.

به گفته رئیس دستگاه قضا مرخصی دادن به فرد زندانی که در ایام مرخصی مبادرت به سرقت اموال شهروندان یا تهدید امنیت آن‌ها می‌کند، ظلم به مردم است.

موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم بم و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن استقبال از این تصمیم و بیانات رئیس دستگاه قضا، عنوان کرد: نکته‌ای که رئیس قوه قضائیه اشاره کرد، نکته دقیقی است و نباید به سارقان و به ویژه سارقان حرفه‌ای مرخصی داده شود، زیرا در فرصت ایام عید نوروز که بعضاً مردم می‌خواهند آرامشی داشته باشند یا منزل خود را برای مسافرت یا دید و بازدید ترک کنند، دغدغه‌شان کمتر شود، حضور این افراد در جامعه موجب صلب آسایش مردم است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین با اشاره به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه مبنی بر دقت بیشتر در مرخصی دادن به زندانیان معتادی که آزادی آنان موجب آسیب به خود، خانواده‌ ایشان و جامعه است، گفت: تنها سارقان هم نیستند که در این دسته افراد قرار می‌گیرند، بلکه برخی زندانیان درگیر اعتیاد که موجب آزار و اذیت خانواده‌ها می‌شوند هم نباید در این ایام به مرخصی بیایند؛ مگر مواردی که ترک کرده و آسیبی برای کسی ندارند، درغیر این صورت هم خود و هم خانواده‌هایشان آسیب می‌بینند.

غضنفرآبادی با تاکید بر اینکه این نکته رئیس دستگاه قضا هم یک منشاء علمی دارد که به صورت تجربه ثابت شده است و هم نکته دقیق، عقلانی و قابل قبولی است.

زندانیان جرائم غیرعمد و بدهی مالی؛ اولویت مرخصی عید نوروز

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان تصریح کرد: زندانیان جرائم غیرعمد در اولویت بخشش و مرخصی‌ هستند. همچنین زندانیانی که به دلیل بدهی مالی در زندان هستند و زندانیانی که با مرخصی می‌توانند مشکل خود را حل کنند می‌توانند در اولویت این قبیل مرخصی‌ها باشند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376159
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار