خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/30 - 10:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
وزیر دادگستری در گفت و گو با خانه ملت:

برای انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها قانون باید اصلاح شود

وزیر دادگستری با بیان اینکه برای انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها قانون باید اصلاح شود، گفت: قانون نقص دارد و به گونه‌ای نوشته شده که عملا امکان پذیر نیست زندان‌هایی که زندانی در آن ساکن است را به فروش رساند بلکه در مرحله نخست باید در خارج از شهرها نسبت به ساخت زندان اقدام کرد و سپس زندانیان را منتقل کرد.

امین حسین رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، گفت: در برنامه ششم توسعه این موضوع مورد تاکید قرار گرفته بر این اساس که باید با تغییر کاربری زندان‌ها را به فروش رساند و پول آنها را به خزانه واریز و سپس به ساخت زندان در خارج از شهرها اقدام کرد.



رحیمی افزود: قانون در این رابطه نقص دارد و به گونه‌ای نوشته شده که عملا امکان پذیر نیست زندان‌هایی که زندانی در آن ساکن است را به فروش رساند بلکه در مرحله نخست باید در خارج از شهرها نسبت به ساخت زندان اقدام کرد و سپس زندانیان را منتقل کرد.



وی ادامه داد: به دنبال اصلاح قانون در برنامه هفتم توسعه هستیم تا به سازمان زندان‌ها اجازه داده شود ضمن حضور زندانیان در زندان‌ها با واگذاری زندان‌ها به دستگاه‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی یا اشخاصی که امکان ساخت زندان دارند این کار را به صورت تهاتر انجام داد.



وزیر دادگستری یادآور شد: با وجود پیش‌بینی این موضوع در برنامه ششم به دلیل نقص قانون تاکنون اجرایی نشده است و به دنبال رفع این مشکل و توجه به تهاتر در برنامه هفتم توسعه هستیم؛ ارزش مالی زندان های داخل شهرها بالا است و با پول آنها می توان نسبت به ساخت زندان در خارج از شهرها اقدام کرد البته با مکانیزمی که در برنامه ششم پیش بینی شده این کار امکانپذیر نیست و قانون باید اصلاح شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 347728
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار