خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/08 - 14:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شهریاری با اشاره به اینکه موردی از ابتلا به آبله میمون در کشور گزارش نشده:

بر اساس برخی آمارها مرگ و میر ناشی از آبله بین 2 تا 5 درصد است

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ویروس آبله میمون مانند تمامی ویروس ها درمان قطعی ندارد البته مرگ و میر آن بسیار پایین و بر اساس برخی آمارها بین 2 تا 5 درصد است هر چند به دلیل ناشناخته بودن نمی توان به صورت قطعی در مورد میزان مرگ و میر ناشی از آن اظهارنظر کرد.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه موردی از ابتلا به آبله میمون هنوز در کشور گزارش نشده است، گفت: در نشست ستاد مبارزه با کرونا اعلام شد که موارد مشکوکی در کشور گزارش شده بود که هیچ کدام ثابت نشد از این رو هنوز وارد کشور نشده است.



وی افزود: وزارت بهداشت برنامه ریزی هایی را برای مقابله با این ویروس انجام داده و دستورالعمل هایی را به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی برای انجام اقدامات پیشگیرانه ابلاغ کرده است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت اقدامات و تدابیر لازم  در مرزها برای جلوگیری از شیوع آبله میمون انجام شده تا از افراد مشکوک تست گرفته شود و در صورت ابتلا اقدامات لازم در مورد آنها انجام و قرنطینه شوند.



آبله میمون درمان قطعی ندارد



شهریاری با بیان اینکه آبله میمون درمان قطعی ندارد، گفت: این ویروس مانند تمامی ویروس ها درمان قطعی ندارد البته مرگ و میر آن بسیار پایین و بر اساس برخی آمارها حداکثر بین 2 تا 5 درصد است هر چند به دلیل ناشناخته بودن نمی توان به صورت قطعی در مورد میزان مرگ و میر ناشی از آن اظهارنظر کرد.



رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: آبله ضایعات و آثاری را بر روی پوست صورت و اطراف چشم بر جای می گذارد که ممکن است ناخوشایند باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 342987
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار