خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/04 - 15:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
حاتمی:

بخشی از منابع عمومی کشور باید به تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان اختصاص پیدا کند

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه ما باید حداقل بخشی از منابع عمومی کشور را به تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان اختصاص دهیم تاکید کرد که مجلس باید در زمان بررسی لایحه بودجه 1401 افزایش وام ازدواج و ایجاد اشتغال برای جوانان را به طور جدی پیگیری کند.

حسین حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان راهکار برای تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان، گفت: ما باید حداقل بخشی از منابع عمومی کشور را به تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان اختصاص دهیم به خصوص از بین این دو اشتغال جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که اشتغال دال مرکزی مشکلات آنها است و سایر مشکلاتشان تابعی از آن هستند بنابراین اگر بتوانیم مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم خودبخود مشکل ازدواج، تامین مسکن و سایر مشکلاتشان نیز حل خواهد شد.



نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس باید در زمان بررسی لایحه بودجه 1401 افزایش وام ازدواج و اشتغال برای زوج‌های جوان را به طور جدی پیگیری کند و در صورت لزوم از سایر منابع کم کرده و به این بخش‌ها اضافه کرده و از این طریق مسیر درستی را برای رفع مشکلات جوانان و بالتبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی طراحی کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد:  یکی از مشکلات اساسی حوزه قانونگذاری این است که در مجلس قوانین خوبی مصوب می‌شود اما در مرحله اجرا یا با تفسیر به رای یا سختگیری با مشکل مواجه می‌شوند. کما اینکه برای اعطاء وام‌های بانکی از کلمه ضامن معتبر استفاده شده است اما بانک‌ها آن را کارمند دولت تفسیر می‌کنند و این استنکاف از اجرای قانون است.



عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس باید به طور دقیق بر روند اجرای قوانین به ویژه قوانینی که برای رفع مشکل حوزه جوانان مصوب شده‌اند، نظارت داشته باشد تا بتوان به اهدافی که برای ارتقا وضعیت آنها پیش‌بینی شده بود، دست یافت./



پایان پیام

  • کد خبر : 334218
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار