خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/29 - 17:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عنابستانی در تشریح بازدید نظارتی کمیسیون اجتماعی مجلس از محلات کمتر توسعه یافته حاشیه شهر اردبیل

باید با ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، مهاجرت به شهرها و پدیده حاشیه نشینی را کنترل کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: حاشیه نشینی نتیجه عدم توسعه متوازن و نبود امکانات در روستاها است و اگر بتوانیم با ایجاد عدالت در توزیع اعتبار و اشتغال در مناطق روستایی و کوچک، مسئله اشتغال را حل کنیم، کمی معضل حاشیه نشینی را کنترل کرده ایم.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح بازدید نظارتی کمیسیون اجتماعی مجلس از محلات کمتر توسعه یافته سلمان آباد، کاظم آباد، عدالت آباد و مهرآباد در حاشیه شهر اردبیل گفت: نوع ساماندهی ما در توزیع ثروت باعث شده است چیزی به نام پدیده حاشیه نشینی در کنار شهرهای بزرگ ایجاد شود و این یک نقطه ضعف برای جمهوری اسلامی ایران است و براساس برخی آمارها بعضاً تا 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها در سراسر کشور زندگی می کنند و به این میزان سکونتگاه های غیررسمی را نیز باید اضافه کنیم که متاسفانه از امکانات متناسب شهری نیز برخوردار نیستند.



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: این مناطق برزخی هستند بین شهر و روستا، بدین معنی که نه پاکی روستا را دارند و نه امکانات شهرها را و نتیجه این نوع زندگی فقر، بیکاری و آسیب های مختلف اجتماعی نظیر نزاع های دسته جمعی و توزیع مواد مخدر شده و لازم است فکری جدی برای این معضل صورت گیرد. ما امروز در اردبیل نیز با حضور در حاشیه شهر صحنه هایی از این معضل را دیدیم  و مشکلات مردم را دریافتیم که متاسفانه با زندگی شهری غیررسمی و کم برخورداری در این مناطق روبرو شدیم.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم تصریح کرد: کمک به اشتغال های کوچک محلی و خانگی در این مناطق از طریق کمیته امداد با توجه به اعتبارات محرومیت زدایی می تواند بار آسیب های اجتماعی را کاهش داده و در این بازدید مدیرکل کمیته امداد استان نیز اعضای کمیسیون اجتماعی را همراهی کرد.



وی در پایان اظهار داشت: عدم توسعه روستاها و شهرهای کوچک و نبود اشتغال در روستاها که منجر به میل به مهاجرت به شهرهای بزرگ می شود که اگر بتوانیم در توزیع اعتبارات و ایجاد شغل در مناطق روستایی موفق عمل کنیم و مهاجرت معکوس به روستاها را داشته باشیم، معضل حاشیه نشینی تا حدود زیادی کنترل می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 342326
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار