خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/11 - 18:47
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اقدامات اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در سومین روز حضور در استان آذربایجان شرقی؛

بازدید از منطقه آزاد ارس/بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در نشست اتاق بازرگانی تبریز

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سومین روز از سفر نظارتی خود به استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید از منطقه آزاد ارس، شرکت صنعتی عالم آرا در نشست اتاق بازرگانی تبریز حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و معصومه پاشایی نماینده مردم جلفا و مرند امروز (جمعه، 11 آذرماه) در سومین روز از سفر نظارتی خود به استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید از منطقه آزاد ارس، گلخانه ارس تارلا امیر و امین و شرکت صنعتی عالم آرا، در نشست اتاق بازرگانی تبریز حضور پیدا کردند.



گلخانه ارس تارلا امیر و امین بزرگ ترین گلخانه خاورمیانه (هیدروپونیک کشور) بوده که مجهز به تجهیزات روز دنیا است و محصولات آن با استفاده از آب تصفیه شده و کود آلی رشد کرده و به کشورهایی همچون روسیه صادر می شوند.



در ادامه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن حضور در منطقه آزاد ارس با مدیرعامل و سایر مسئولان آن نشستی برگزار کردند.



معصومه پاشایی در این نشست، با بیان اینکه حوزه انتخابیه اش با جمعیتی بالغ بر 360 هزار نفر بزرگ ترین حوزه انتخاباتی در کشور است، افزود: یکی از افتخارات استان آذربایجان شرقی این است که منطقه آزاد ارس را به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد کشور در خود جای داده است که به فرهنگ کار و تلاش و صنعتگری مردم آذربایجان شرقی برمی گردد که دست به دست هم دادند و آن را ساختند.



نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس یادآور شد: جزیره کیش با برخورداری از ظرفیت های گردشگری به برند گردشگری معروف شده است اما منطقه آزاد ارس تلفیقی از صنعت و گردشگری است.



در ادامه کیانی مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز ضمن گرامیداشت روز مجلس با بیان اینکه فراکسیون مناطق آزاد مجلس که خانم پاشایی و آقای حسین حاتمی دو نماینده استان آذربایجان شرقی در آن عضویت دارند برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: منطقه آزاد ارس براساس مستنداتی که وجود دارد در راستای هدف اصلی خود گام برداشته و هم صنعتی ترین منطقه آزاد بوده و هم از رتبه اول کشاورزی در بین مناطق آزاد برخوردار است.



وی در ادامه ضمن برشمردن امتیازهایی که منطقه آزاد ارس از آن ها برخوردار است از نمایندگان مجلس خواست تا در رابطه با آلودگی آب رودخانه ارس به دلیل مشکلات محیط زیستی که دارد و احداث فرودگاه برای این محدوده از آن ها حمایت کنند.



در ادامه کیومرث سرمدی واله با بیان اینکه تاکنون اطلاعات دقیقی در رابطه با اقدامات توسعه ای منطقه آزاد ارس ارائه نشده است، تاکید کرد که اطلاع رسانی در مورد موفقیت های این منطقه آزاد بسیار ضعیف بوده است.



حسین حاتمی نیز با یادآوری اینکه فلسفه تشکیل مناطق آزاد تجاری این بوده که در حوزه رقابت فراسرزمینی به عنوان پیشانی رقابت های اقتصادی خارج از مرزها فعالیت کنند از نمایندگان حاضر خواست تا در جهت تعیین بسته های تشویقی به منظور حمایت از آن ها همکاری کنند.



اما مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی و معرفی کالاهای آن ها یکی از موارد ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: منطقه آزاد ارس با اقدامات توسعه ای که انجام داده است به طور کامل متحول شده است و این یک میدان اقتصادی مهم است که برای رفع مشکلات موجود می توان از آن ها به طور جدی حمایت کرد.



اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و معصومه پاشایی بعد از آن از شرکت صنعتی عالم آرا بازدید کردند. این مجموعه که در جهت تولید لوله GRP فعالیت داشته به حالت نیمه فعال درآمده است و راه اندازی مجدد آن نیازمند حمایت است.



اعضای کمیسیون اجتماعی و معصومه پاشایی در ادامه این روز در نشست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نشستی با فعالان اقتصادی به منظور بررسی مشکلاتشان برگزار کردند.



فعالان اقتصادی در این نشست مشکلات خود در حوزه روابط کار، قوانین سخت و زیان آور، ضرورت اصلاح قانون کار، بیمه کارگران، حقوق و دستمزد، صنایع کوچک، رفع موانع پوشش بیمه کارگران ساختمانی، اصلاح مواد 41، 43، 44 و 47 قانون تامین اجتماعی را مطرح کردند.



در ادامه عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری اینکه بخشی از مطالبات آن ها را در حوزه روابط کار در نشست روز شنبه با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیگیری می کند تاکید کرد که دوشنبه هفته آینده نشستی در کمیسیون اجتماعی با حضور مسئولان سازمان تامین اجتماعی، اعضای اتاق بازرگانی تبریز و سایر مسئولان مربوطه به منظور پیگیری این مطالبات برگزار خواهند کرد.



در پایان امروز اعضای کمیسیون اجتماعی و معصومه پاشایی به منظور نشست با استاندار در محل استانداری آذربایجان شرقی حضور پیدا کردند و بعد از آن دیداری نیز با امام جمعه تبریز داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 352999
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار