خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/20 - 16:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی

بازآفرینی مناطق فرسوده در تهران برای سرمایه گذاران می‌تواند جذاب و پرسود باشد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با انتقاد از برخی اظهارنظرهای مدیران شهری مبنی بر نبود راهکاری برای ترمیم برخی بافت‌های فرسوده تهران از آنها خواست تا برشی از برنامه‌های سالانه خود در جهت رفع این معضل ارائه کنند.

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری از سوی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مبنی بر اینکه برای اجرای بخشی از پروژه‌ها در تهران به دلیل قدیمی بودن بافت محل، امکان ایمن‌‎سازی براساس استانداردها وجود ندارد و باید سازمان آتش نشانی با حداقل ایمن‌سازی آنها را بپذیرد چون چاره‌ای نیست، گفت: مسئولان حوزه شهری تنها نباید به این نکته اشاره کنند که ما نمی‌توانیم ضوابط ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده تهران را تعریف کنیم چرا که قطعا رافع مسئولیتشان نیست و نباید به بیان این جملات اکتفا کنند.



اجرای پروژه‌های عمرانی پایتخت باید به سمت رفع معضل بافت‌های فرسوده پیش برود



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهرداری تهران و معاونت‌های مرتبط آن و شورای عالی شهرسازی و معماری باید هم در این رابطه تذکر دهند، هم توجیه کنند، هم راه‌حل برون رفت از بحران را ارائه دهند و هم اجرای پروژه‌های عمرانی را به سمت و سوی اجرای مقررات، ضوابط، تامین  اعتبارات و برنامه‌های آتی شهرداری تهران در جهت رفع این معضلات پیش ببرند.



وی تصریح کرد: بیان این جملات که این بافت‌ها فاقد استحکام لازم بوده و ایمن نیستند و ما هم نمی‌توانیم به دلیل شدت فرسودگی این بناها اقدامی در جهت ایمن‌سازی آنها انجام دهیم، قابل قبول نیست.



ده‌ها هکتار بافت فرسوده در مرکز تهران وجود دارد



یزدی‌خواه اظهار کرد: هم‌اکنون ده‌ها هکتار بافت فرسوده در مرکز تهران وجود دارد که باید برای ایمن‌سازی آنها تدبیری اندیشیده شود، ضمن اینکه باید ایمن‌سازی این بافت‌ها در قالب بازآفرینی بافت‌های فرسوده باشد که هم قانون و هم آئین نامه دارد.



وی یادآور شد: اغلب مردم حتی از طبقات مرفه جامعه هم که باشند، سرمایه خود را جایی هزینه می‌کنند که در آن آورده یا سود معقولی نهفته باشد بنابراین اگر طرح‌های بازآفرینی جذاب باشند و نحوه اسکان موقت ساکنان این بافت‌ها نیز از قبل تدارک دیده شده باشد از ایمن‌سازی این بافت‌ها استقبال خواهند کرد.  



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما باید در این زمینه فعالیت‌های بخش‌های دولتی از غیردولتی را هم تفکیک کنیم، چرا که بخش دولتی موظف است ماموریت‌های خود در این حوزه را به سرانجام برساند اما بخش غیر دولتی با تعیین مشوق به این حوزه ورود پیدامی‌کند.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، در پایان از شهرداری و اعضای شورای شهر خواست تا در همین ابتدای فعالیت خود برای ایجاد کارنامه‌ای قابل قبول از فعالیت‌هایشان، برنامه‌های قابل پایش و اندازه گیری ارائه داده و برشی از برنامه‌های سالانه خود تهیه کنند تا مشخص شود در این مدت چهار سال فعالیتشان چه راهکاری برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن دارند./



پایان پیام



خبرنگار: مرضیه جلیلی

  • کد خبر : 333298
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار