خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/06 - 12:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
حسینی:

با تولیدات بار اولی ارتباط صنایع با شرکت های دانش بنیان برقرار می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در زمینه حمایت از تولیدات باراولی، گفت: این شرکت ها در ایجاد ارتباط صنایع با مرز دانش حرکت می‌کنند و بیشتر به فضای دانشگاهی و نیاز جامعه نزدیک هستند.

سیدکریم حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره‌ تأثیر تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و حمایت از تولیدات بار اولی این شرکت‌ها در رشد و توسعه‌ی اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان کشور، گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند منجر به رشد و توسعه‌ اقتصاد کشور شوند و همچنین کشور را به اقتصاد اول جهان تبدیل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در همین راستا بود که مجلس در راستای حمایت از این شرکت‌های دانش بنیان قانون جهش تولید دانش بنیان را مصوب کرد و تسهیلات لازم برای حمایت از تولیدات بار اول این شرکت ها را فراهم کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایل و فلسفه‌‌های تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس بحث ارتباط صنایع و کارخانجات با شرکت‌های دانش بنیان است و متأسفانه این ارتباط در حال حاضر خیلی قوی نیست.

وی اضافه کرد: وقتی از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات بار اولیه آن‌ها حمایت شود آنها می‌توانند تجهیزات و قطعات مورد نیاز این شرکت‌ها را که تا کنون از خارج به کشور شده است را تولید و در اختیار آن‌ها قرار دهند.

حسینی با بیان اینکه این موضوع از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند، ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیازهای راهبردی صنایع و تجهیزات خاص را برطرف کنیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس ادامه داد: قانون جهش تولید دانش بنیان توانسته این فضا را بیشتر باز کند و قطعا در این مرحله هر چه بتوانیم، ارتباط محکم‌تری بین صنعت و دانش خواهیم داشت تا در مسیر توسعه حرکت کنیم.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه افزود: این اقدام می‌تواند منجر به تضمین قطعی بازار برای محصولات تولیدی این شرکت‌ها شود و به این شیوه می‌توان تحریم‌های صنعتی علیه کشور را از بین برد.

وی توضیح داد: از سوی دیگر با این اقدام ما یک فضای رقابتی بین شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌کنیم و برای صنایع امکان استفاده از تولیدات داخلی با هزینه کمتر و کیفیت بیشتر را می دهیم.

حسینی گفت: حمایت از تولیدات بار اول، قطعا به پویایی و توسعه‌ی کار شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند. از سوی دیگر باید کمک‌های خیلی بیشتری به شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم تا آنها بتوانند رشد و رونق بگیرند./

پایان پیام

 

خبرنگار: حمید اسکندری

  • کد خبر : 373621
آخرین اخبار