خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 16:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
گودرزی:

ایرادات مصوبه بیمه کارگران ساختمانی رفع شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از رفع ایراداتی که از سوی شورای نگهبان و شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه بیمه کارگران ساختمانی وارد دانسته شده بود، خبر داد.

حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(سه‌شنبه 21 شهریورماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست مصوبه بیمه کارگران ساختمانی(اعاده شده از شورای نگهبان) مورد بررسی قرار گرفت و ایراداتی که هم از سوی این نهاد و هم شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن وارد دانسته شده بود، رفع شد.



نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس اصلاحات اعمال شده با افزایش سقف 29/5 درصد به 30 درصد مجموع عوارض صدور پروانه به عنوان سهم مالک، کارگران تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.



وی تصریح کرد: در صورت عدم تامین منابع لازم جهت گسترش پوشش بیمه‌ای کارگران با تصویب هیات وزیران افزایش مجموع عوارض تا معادل 40 درصد به صورت سالیانه، حداکثر در سقف معادل 2/5 درصد بلامانع است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: برای ساخت و ساز در محدوده روستاها و در داخل مجتمع‌های کشاورزی، مناطق آزاد تجاری، صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و مناطق گردشگری با مجوز سازمان‌های متولی معادل 15 درصد مجموع عوارض صدور پروانه به عنوان سهم مالک خواهد بود.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در عین حال در همه موارد یاد شده هم 7 درصد حق بیمه، سهم بیمه‌شده است و ماخذ کسر حق بیمه از کارگران دارای پروانه مهارت فنی شاغل مستقیم به عنوان سهم کارگر پرداخت می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 367995
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم