خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/10 - 18:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رفیعی:

ایده‌ های دانشجویی در زمینه آلودگی هوا نباید در دانشگاه ها بماند/ اسقبال فراکسیون محیط زیست از هر گونه راهکار و مکانیزم مدیریتی جامعه دانشگاهی برای مقابله با آلودگی هوا

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه باید به موضوع آلودگی صوتی و نوری به صورت جدی پرداخته شود، گفت: حلقه مفقوده، ارتباط سیستمی بین دانشگاه ها و سیاستگذاران و مجریان است و باید مدیریت آلودگی هوا به شکل زنجیره دیده شود البته در بعد کار تیمی هم مشکلاتی وجود دارد که دستگاه ها باید به صورت فرابخشی عمل کنند که در این زمینه ضعف‌هایی داربم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین همایش ملی مدیریت هوا و صدا گفت: برای آلودگی هوا نیازمند همراهی همه از جمله مردم، مسئولان جامعه علمی و دانشگاهی و دانشجویان و صاحبان ایده هستیم.



وی افزود: خیلی از موارد مربوط به حوزه آلودگی هوا در قالب ایده های دانشجویی و راهکارهای تحقیقاتی ارائه می‌شود که عملاً فقط در چارچوب دانشگاه ها باقی می ماند؛ حلقه مفقوده، ارتباط سیستمی بین دانشگاه ها و سیاستگذاران و مجریان است و باید مدیریت آلودگی هوا به شکل زنجیره دیده شود البته در بعد کار تیمی هم مشکلاتی وجود دارد که دستگاه ها باید به صورت فرابخشی عمل کنند که در این زمینه ضعف‌هایی داربم.



رییس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: مساله مهم دیگر در آلودگی هوا مصرف انرژی است که باید برای آن فکری اساسی شود و در این بخش نیاز به هماهنگی زیادی داریم در غیر این صورت معضل کشور در سال‌های آینده خواهد شد.



وی به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و یادآور شد: اگر این ماده به درستی اجرا شود خیلی از مسائل ما در آلودگی هوا حل و فصل می‌شود.



رفیعی با بیان اینکه در حوزه قانون‌ گذاری محیط زیست در کشور اقدامات بسیار خوبی انجام شده است تصریح کرد: قوانین بسیار خوبی در این حوزه تدوین شده ولی همچنان در اجرای قوانین مشکل داریم که در این خصوص فراکسیون محیط زیست مجلس برای نخستین بار امسال قصور کنندگان از اجرای قانون هوای پاک را به مراجع قضایی برای پاسخگویی معرفی کرد.



رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: این فراکسیون از هرگونه راهکار و مکانیزم مدیریتی جامعه دانشگاهی برای مقابله با آلودگی هوا استقبال می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 358131
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار