خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/09 - 16:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی

انتقاد محمدبیگی از کمبود دارو و سرم/ تلاش برای شفاف کردن میزان مصرف دارو و جلوگیری از هدر رفت دارو و تجهیزات پزشکی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از کمبود سرم و دارو در کشور، گفت: وزرای بهداشت، صمت و کار باید به شرکت‌های تابعه تولید سرم کمک و نظارت‌ها را تشدید و متخلفان احتمالی را شناسایی و با آنها برخورد کنند البته کمیسیون بهداشت در تلاش برای شفاف کردن میزان مصرف دارو و جلوگیری از هدررفت داروها و تجهیزات پزشکی است.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه مشکل کمبود دارو و سرم همچنان پابرجاست و رفع نشده است، گفت: بر اساس گزارشات واصله، در شهرستان ها و پایتخت با کمبود سرم و دارو مواجه هستیم و در این رابطه وزرای بهداشت، صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به شرکت‌های تابعه تولید سرم و دارو کمک و نظارت‌ها را تشدید و متخلفان احتمالی را شناسایی و با آنها برخورد کنند.



تفاوت قیمت در داروخانه های مختلف



وی با بیان اینکه توزیع سرم عادلانه نیست، افزود: برخی داروها در داروخانه ها با قیمت های مختلف عرضه می شود و ضروری است سازمان غذا و دارو با اعزام تیم های نظارتی متخلفان را شناسایی کند.



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه هزینه کرد مردم از جیب در حوزه سلامت بالا است و باید کاهش یابد، ادامه داد: در نخستین نشست کارگروه راهبردی سلامت الکترونیک کشور که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد زمینه اجرای کامل نسخه الکترونیک بررسی و بر ضرورت تکالیف تبصره 17 بودجه سال های 1401و 1402 تاکید کردیم.



رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: با ارتقای زیرساخت سلامت الکترونیک می‌توان موضوعاتی مانند میزان مصرف دارو را دقیق و تخمین داده های دارویی را شفاف کرد، همچنین هدررفت داروها و تجهیزات پزشکی هم از این طریق شناسایی می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 362652
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار