خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/11 - 15:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

الزامات قانونی در زمینه مهاجرین داریم؛ فقط باید اجرا شود

رحمت‌الله نوروزی گفت: خوشبختانه در کشور الزامات قانونی در زمینه مهاجرین داریم و از لحاظ قانون مشکلی نداریم، فقط باید این قانون اعمال و اجرا شود.

رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بحران‌ مهاجرین در کشور، عنوان کرد:‌ در آمار رسمی تعداد مهاجرین یا اتباع بیگانه در کشور را حدود 5 میلیون اعلام می‌کنند اما به اعتقاد بنده بالغ بر هشت تا 9 میلیون اتباع بیگانه دارای مجوز و غیر مجوز داریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: براساس اطلاعات غیر رسمی بسیاری از این اتباع از مرزهای زمینی وارد کشور می‌شوند و باید یک فکر اساسی برای آن انجام داد. باید هم در مجلس و هم در دولت برنامه‌ریزی برای ساماندهی و بازگشت اتباع بیگانه به کشورهای خودشان برنامه‌ریزی کرد.

نوروزی با بیان اینکه حضور پرتعداد اتباع بیگانه با جمعیت چند میلیونی در کشور مشکلات زیاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی ایجاد کرده است؛ افزود: یک نمونه قابل لمس آن بحث نان است که هم‌وطنان ما در شهرهای مختلف نسبت به آن اعتراض دارند؛ بحث مدارس، امکانات آموزشی، بحث اشتغال، بازار کار کارگری، اشتغال مولد و پایدار و مشکلات و بزهکاری‌های اجتماعی نظیر سرقت، موادمخدر و ...از دیگر مواردی است که در رابطه با بحث اتباع بیگانه در کشور با آن مواجه هستیم.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس دوازدهم با تأکید بر اینکه در بحث مهاجرین و اتباع بیگانه باید ساماندهی مناسب انجام شود؛ تصریح کرد: اتباع و مهاجرین مجاز باید حتما شناسنامه‌دار شوند و نسبت به ظرفیت هر استان و نیازمندی‌های کشور اقدامات زیرساختی و زیربنایی انجام شود. دیوارکشی مرزهای شرقی کشور که مبادی اصلی ورود اتباع بیگانه به کشورند، می‌تواند تا حد زیادی به مدیریت و کنترل این مسئله کمک کند، کما اینکه کشور ترکیه همین کار را در مرزهای شرقی خود انجام داد.

نوروزی ادامه داد: باید مراکز تحقیقاتی، سازمان اجتماعی وزارت کشور، سازمان بهزیستی و همه دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار بیایند، همگرایی صورت بگیرد و یک کار جامع اطلاعاتی و آماری دقیق و کارشناسی با نگاه علمی طراحی و انجام شود و این مسئله مدیریت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به بعد قانونی مسئله مهاجرین در کشور، گفت: خوشبختانه ما الزامات قانونی در زمینه مهاجرین داریم و از لحاظ قانون مشکلی نداریم، فقط باید این قانون اعمال و اجرا شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380180
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار