خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/28 - 16:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
جمالیان:

افزایش مرگ و میرهای ناشی از هاری زیر سایه بی‌برنامگی شهرداری‌ها/ هیچ برنامه‌ای برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد وجود ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مالیان مجلس با انتقاد از اینکه هیچ برنامه‌ای برای کنترل سگ‌های ولگرد وجود ندارد، گفت: هر چند در سال‌های اخیر بحث گاز گرفتگی حیوانات به ویژه سگ‌ها در کشور افزایش یافته اما همچنان برای کنترل جمعیت این حیوانات در سطح شهرها و روستاها هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.

سید محمد جمالیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در مورد خطر سگ‌های ولگرد و بلاصاحب برای سلامت انسان و افزایش مرگ و میرهای ناشی از هاری، گفت: با وجود اینکه در سال های اخیر بحث گاز گرفتگی حیوانات به ویژه سگ‌ها در کشور افزایش یافته اما همچنان برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهرها و روستاها هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.

وی افزود: در مورد سگ های خانگی و شناسنامه دار از لحاظ بیماری هاری مشکلی نداریم و مواردی از گازگرفتگی حیوانات خانگی داشتیم که خیلی جدی نبوده است اما در مورد سگ های ولگرد با مشکل جدی مواجه هستیم و با توجه به اینکه  تعداد سگ های ولگرد و بلاصاحب در سطح روستاها و شهرها در حال افزایش است بنابراین بسیار ضروری است شهرداری ها برای کنترل جمعیت این حیوانات برنامه مناسبی داشته باشند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دوازدهم، ادامه داد: در گذشته گروه های حامی حیوانات سگ های ولگرد را عقیم سازی و در فضاهایی نگهداری می کردند اما در حال حاضر شهرداری ها هیچ برنامه ای ندارند و این بی توجهی ها باعث افزایش گازگرفتگی و مرگ و میرهای ناشی از هاری شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یادآور شد: با شروع به کار کمیسیون‌ها این موضوع را در کمیسیون مطرح می کنم البته از طریق فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت هم پیگیری خواهم کرد./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 380546
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار