خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/26 - 08:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

اعتبارات سازمان تامین اجتماعی در بودجه 1401 با توجه به رسالت آن مطلوب نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تشریح پیشنهادات کمیسیون متبوعش برای تقویت اعتبارات نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، گفت: رویکرد دولت در پرداخت حقوق در لایحه بودجه 1401، افزایش حداکثری حقوق حداقلی بگیران و افزایش حداقلی حقوق افرادی است که در سقف حقوق بگیران قرار دارند.

سید کریم حسینی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره رویکرد لایحه بودجه 1401 در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، گفت: انتظار اعضای کمیسیون اجتماعی در زمینه اعتبارات در نظر گرفته شده برای نهادهای پشتیبان به ویژه سازمان تأمین اجتماعی که رسالت و وظایف سنگینی در قبال جامعه مخاطب خود دارد، بالاتر بود لذا در زمینه افزایش اعتبارات سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاداتی به کمیسیون تلفیق ارائه شد.



 نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس با بیان اینکه مخاطبان مرتبط با کمیسیون اجتماعی عمدتا از طبقات محروم جامعه هستند و لازم است که در این زمینه دولت قابل توجهی به این قشر داشته باشد، افزود: بر همین مبنا در بررسی بودجه 1401 در کمیسیون اجتماعی قصد حمایت از اقشار ضعیف و پایین در دستور کار ما بود.



وی با بیان اینکه در زمینه تقویت اعتبارات برای حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی نیز پیشنهاداتی از جانب کمیسیون اجتماعی مجلس راهی کمیسیون تلفیق بودجه شده است، اضافه کرد: قطعا نمایندگان کمیسیون اجتماعی در تلفیق این موارد را پیگیری می‌کنند.



حسینی تصریح کرد: در زمینه حمایت از طبقه کارگری نیز پیشنهادات خوبی مطرح شد اما حقوق کارگر در شورای تخصصی حقوق و دستمزد رقم حقوق کارگر با حضور نمایندگان قشر کارگر و کارفرمایان تعیین می‌شود و در بودجه 1401 تعیین سیاست‌گذاری‌ها صورت می‌گیرد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: به طور کلی رویکرد دولت در پرداخت حقوق در لایحه بودجه 1401 این است که افرادی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند افزایش بیشتر و افرادی که در سقف حقوق بگیران هستنند، افزایش کمتری داشته باشند. بنابراین لازم است همه تصمیم گیری‌های مرتبط با لایحه بودجه به نحوی باشد که به تورم موجود در جامعه دامن نزد./



پایان پیام

  • کد خبر : 335710
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار