خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/20 - 13:57
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مصری در جریان بازدید از نمایشگاه قدس شریف در آستانه آزادی:

استکبار اجازه نمی دهد جامعه جهانی و مردم نسبت به مسئله فلسطین به درستی آگاهی یابند/ باید اطلاعات کاملی از جنایات رژیم صهیونیستی به مردم دنیا ارائه شود

نایب رئیس مجلس در جریان بازدید از نمایشگاه قدس شریف در آستانه آزادی گفت: متاسفانه استکبار اجازه نمی دهد جامعه جهانی و مردم نسبت به مسئله فلسطین به درستی آگاهی یابند البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام روز قدس خوشبختانه توجه جهان به این موضوع جلب شد و ما وظیفه داریم اطلاعات کاملی از جنایات رژیم صهیونیستی را به مردم دنیا ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت ، نمایشگاه قدس شریف در آستانه آزادی با حضور عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس، احمدحسین فلاحی  عضو کمیسیون آموزش و سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.



عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در جریان بازدید از این نمایشگاه از دست اندرکاران برگزاری آن تشکر کرد و گفت: موضوع این نمایشگاه قدمت و سابقه زیادی داشته و تنوع زیادی در سرزمین های اشغالی دارد و در واقع نمونه هایی از مقاومت فلسطین، محور مقاومت، غزه و سایر فعالیت ها در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.











بازدید عبدالرضا مصری از نمایشگاه قدس شریف در آستانه آزادی


وی ادامه داد: متاسفانه استکبار اجازه نمی دهد جامعه جهانی و مردم نسبت به مسئله فلسطین به درستی آگاهی یابد البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام روز قدس خوشبختانه توجه جهان به این موضوع جلب شد و ما وظیفه داریم اطلاعات کاملی از جنایات رژیم صهیونیستی را به مردم دنیا ارائه کنیم.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم با بیان اینکه پیروزی فلسطین و قدس نزدیک است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این وعده محقق خواهد شد، گفت: البته لازمه کار این است که در همه مراحل و مناسبت ها چه به صورت راهپیمایی و حضور در جبهه مقاومت به وظیفه خود عمل کنیم.



احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش مجلس هم در جریان بازدید از این نمایشگاه گفت: در آستانه روز قدس هستیم و امیدواریم این هم افزایی جبهه مسلمین در کشورهای مختلف منجر به تشکیل جبهه گسترده اسلامی برای محو رژیم صهیونیستی شود.



وی از تلاش و زحمات دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه تشکر کرد و افزود: در این نمایشگاه یاد و خاطره فلسطین و رشادت های مردم آن زنده شد و می طلبد نمایندگانی که از این نمایشگاه بازدید می کنند بار دیگر به یاد و حرکت در مسیر فلسطین گام بردارند و امیدواریم با این یادآوری ها به این موضوع توجه بیشتری داشته و در تدوین قوانینی که محور مقاومت را تقویت می کند تلاش کنیم.



فلاحی یادآور شد: می طلبد به روندی که به سمت نابودی و محو رژیم صهیونیستی و تشکیل حکومت جهانی در حرکت است، سرعت ببخشیم و این موارد مقدمه و ابزار کار ماست و امیدواریم به مقصد نهایی نزدیک شویم.











بازدید عبدالرضا مصری از نمایشگاه قدس شریف در آستانه آزادی


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم ادامه داد: تألیفات خوبی در حوزه فلسطین انجام شده و گروه های زیادی در مورد حوزه فلسطین در داخل و خارج تشکیل شده و بسیار ضروری است که هم افزایی و هم گرایی این گروه ها و تشکیل جبهه واحد مورد توجه قرار گیرد تا سریع تر به مقصد نهایی دست یابیم.



سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین هم در ادامه بازدید از این نمایشگاه گفت: نقشه راهی که حضرت امام خمینی (ره) در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برای آزادی فلسطین مطرح کردند پس از 45 بهار در آستانه نتیجه دهی کامل و آزادی فلسطین است.











بازدید عبدالرضا مصری از نمایشگاه قدس شریف در آستانه آزادی










بازدید عبدالرضا مصری از نمایشگاه قدس شریف در آستانه آزادی


وی ادامه داد: روزی که حضرت امام خمینی (ره) موضوع روز قدس را اعلام کردند، زمانی بود که کمپ دیوید با حضور کارتر، سادات و بگین تشکیل شد و می خواستند برای همیشه آرمان ها و سرزمین فلسطین را به یهودیان ببخشند و موضوع را به طور کلی منتفی اعلام کنند اما امام خمینی (ره) به این مسئله ورود کردند و شاید هیچ کس تصور نمی کرد با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تحت عنوان روز جهانی قدس و اولویت دادن به این آرمان برای همه مسلمانان و آزادگان جهان بستری فراهم شود که اولین نتایج آن در سال 1982 وقتی که اسرائیل به لبنان حمله کرد تا گام دیگری را برای تحقق سرزمین ادعایی موعود بردارد و بخش دیگری را از خاک جهان اسلام را اشغال کند مشاهده کنیم؛ اکنون در مسجد الاقصی شاهد مقاومت شریفانه مردم فلسطین هستیم و رزمندگان مقاومت می توانند با یک تهدید تمام معادلات اسرائیل را بر هم بزنند.



ابطحی یادآور شد: در طی سه سال و نیم گذشته 5 دولت در سرزمین اشغالی تشکیل شد و در حال حاضر شاهد تشکیل دولت پنجم توسط نتانیاهو هستیم و امروز پس از سه ماه در آستانه سقوط قرار گرفته و این موضوع نشانه آثار و برکات روز قدسی است که به عینه مشاهده می کنیم و نظام صهیونیستی از درون در حال فروپاشی است و همچنین شاهد تشکیل حلقه های مقاومتی عراقی ها، یمنی ها، افغانستانی ها، پاکستانی ها، ایرانی ها و سوری ها هستیم و در واقع اسرائیل در سطح جهان به جایی رسیده است که حتی حامیان همیشگی اش مانند آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس مانند گذشته حاضر به هزینه کردن برای بقایش نیستند و صبح پیروزی نزدیک است.



وی ادامه داد: این نمایشگاه به این دلیل برگزار شد تا نمایندگان در مورد برخی از برجستگان مقاومت فسطین و نقاط برجسته تاریخ فلسطین آگاهی بیشتری داشته باشند و این امید و باور را میان جوانان جاری و ساری کنند که اگر ملت ایران برای دفاع از فلسطین هزینه ای در 45 سال گذشته پرداخت کرده امروز روز نتیجه است و فلسطین آزاد می شود و با محور مقاومت و همسو با جمهوری اسلامی ایران در مسیر اهداف الهی و انسانی نظام اسلامی قرار می گیرد./



پایان پیام



خبرنگار: گل‌زری فرخنده بخش

  • کد خبر : 359759
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار