خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/09 - 14:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مقتدایی:

استنکاف از اجرای مصوبه تبدیل وضعیت ایثارگران ترک فعل محسوب می‌شود/درخواست مجلس از صندوق بازنشستگی برای معرفی مدیران استنکاف‌کننده از اجرای این قانون

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکتهای زیرمجموعه، با بیان اینکه مدیران آتیه صبا در حالی از اجرای مصوبه تبدیل وضعیت ایثارگران استنکاف می‌ورزند که این اقدام، ترک فعل محسوب می‌شود گفت: این موضوع به صندوق بازنشستگی اطلاع داده شد و خواستار معرفی مدیرانی که دارای ترک فعل بودند، شده‌ایم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

عباس مقتدایی رییس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکتهای زیرمجموعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران یک تکلیف قانونی است و انجام ندادن آن ترک فعل و عدم اجرای قانون تصویب و تایید شده در مجلس و شورای نگهبان است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از روز اول تحقیق و تفحص، ایثارگران عزیز مشمول قانون که در شرکت‌های ذیل آتیه صبا همچون هواپیمایی آسمان، فجر جهاد، انبارهای عمومی و... مشغول بکار اند خواستار اجرای قانون و پیگیری هیئت بودند. در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و باقید فوریت بررسی شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: طبق قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی مفسر قوانین عادی است. در خصوص شمولیت شرکت‌های ذیل صندوق بازنشستگی بویژه آتیه صبا از معاونت قوانین مجلس سوال شد و حتی ریز درصد سهام هر یک از شرکت‌ها نیز به معاونت قوانین تحویل شد و پاسخ واصله این بود که این شرکت‌ها می‌بایست این تکلیف قانونی را انجام دهند و مشمول این قانون می‌باشند.



وی تاکید کرد: این موضوع به صندوق بازنشستگی اطلاع داده شد و خواستار معرفی مدیرانی که دارای ترک فعل بودند شده‌ایم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.



مقتدایی خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که با مدیران صندوق صورت گرفت، از سوی صندوق بازنشستگی به ما اعلام شد که همواره به شرکتهای تابعه در خصوص امنیت شغلی ایثارگران تاکید شده است.



رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکت‌های زیرمجموعه، افزود: وضعیت موجود نشان می دهد که دستور صندوق به شرکتها همچنان بر زمین مانده است. بر همین اساس با مذاکرات روز گذشته هیئت تحقیق و تفحص و پیگیری های انجام شده و اهتمام مدیران صندوق، عنوان شد که عزیزان ایثارگر مشغول در این شرکتها می توانند تبدیل به قرارداد دائم شوند. لذا این موضوع به طور رسمی و کتبا به همراه مستندات طی روزهای جاری به مدیرعامل شرکت آتیه صبا اعلام می شود و امیدواریم مدیران باقید فوریت اقدام لازم را بعمل آورند. ایثارگران نیز به طور ویژه عملیاتی شدن روند تبدیل به قرارداد دائم را از شرکت‌ها پیگیری کنند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پایان یادآور شد: مدیران گذشته دارای ترک فعل بویژه در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران در گزارش نهایی هیئت تحقیق و تفحص نامشان موجود و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351156
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار