خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/18 - 15:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عضو هیات رئیسه مجلس؛

استمرار حال خوب دریاچه ارومیه نیازمند کار جدی است/با کم‌کاری ستاد احیای دریاچه مواجهیم

روح‌الله متفکر آزاد با اشاره به وضعیت امیدوارکننده و رو به بهبود دریاچه ارومیه در پی بارش‌های اخیر و اقدامات سازه‌ای سال‌های گذشته، گفت: اگر فرهنگ مورد نیاز و کارهای ایجابی و سلبی مورد نیاز درباره احیای دریاچه انجام نشود، ممکن است این وضعیت استمرار پیدا نکند و استمرار این حال خوب دریاچه نیازمند کار جدی در این زمینه است.

روح الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به افزایش چند ده سانتیمتری تراز دریاچه از ابتدای سال آبی جاری، گفت: خوشبختانه با توجه به شرایط جوی و بارش‌های امسال و همچنین کارهای سازه‌ای که در سال‌های گذشته انجام شده، وضعیت دریاچه ارومیه امیدوارکننده و رو به بهبود است؛ اما اگر فرهنگ لازم و کارهای ایجابی و سلبی مورد نیاز درباره احیای دریاچه انجام نشود، ممکن است این وضعیت استمرار پیدا نکند.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: برای اینکه وضعیت دریاچه حفظ شود و استمرار پیدا کند و امیدوارتر شویم، حتماً نیازمند مدیریت منابع آب، اتمام کارهای سازه‌ای نیمه‌تمام مانند تصفیه‌خانه‌ها و همچنین فاز دوم انتقال زاب، نیازمند جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و همچنین پلمپ چاه‌های غیر مجاز موجود در حوزه آبریز این پهنه آبی مهم در کشور هستیم.

متفکرآزاد تاکید کرد: این نیازمندی وجود دارد که درک کنیم احیای دریاچه ارومیه به حیات این منطقه کمک خواهد کرد و استمرار این حال خوب دریاچه نیازمند کار جدی در این زمینه است.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به حضور مسئولان استانی در ستاد احیای دریاچه ارومیه، عنوان کرد: استاندار آذربایجان غربی دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه است و تصمیمات ملی درباره این دریاچه را در منطقه اجرایی می‌کند؛ هرچند ما معتقدیم باید کسی کنار شخص رئیس جمهور بنشیند و این کار را هدایت کند. درواقع این کار می‌تواند در تهران راهبری شود اما در میدان عمل باید کسی باشد که کارهای میدانی آن را انجام دهد.

متفکرآزاد اهمیت بعد نظارتی بر اجرای اوامر موثر در احیای دریاچه ارومیه مانند پلمپ چاه‌های غیرمجاز حفر شده در حوزه آبریز دریاچه را بسیار خواند و گفت: در حال حاضر همه سازوکارهای آن تعریف شده و موجود است و کار هر کسی مشخص است؛ برای مثال وزارت جهاد کشاورزی یک وظیفه دارد؛ وزارت نیرو یک وظیفه مشخص دارد و به همین ترتیب وظایف دستگاه‌های مربوطه تک به تک روشن است که ستاد احیای دریاچه ارومیه باید این کار را انجام می‌داد؛ اما خیلی جاها با کم‌کاری ستاد احیای دریاچه ارومیه مواجه هستیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 376868
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار