خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 09:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مختار:

استمرار انتقال آب توسط تونل‌های یک و دو گوهرنگ از سرشاخه‌‎های کارون به زاینده‌رود عادلانه نیست/وزارت نیرو باید در این زمینه پاسخگو باشد

نماینده مردم آبادان در مجلس، استمرار انتقال آب از طریق تونل‌های انتقال آب یک و دو گوهرنگ از سرشاخه‌‎های کارون به زاینده‌رود را اقدامی ناعادلانه دانست و افزود: امیدوارم وزارت نیرو پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این موضوع داشته باشد.

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از استمرار انتقال آب از طریق تونل‌های انتقال آب یک و دو گوهرنگ از سرشاخه‌‎های کارون به زاینده‌رود، گفت: با توجه به تغییر اقلیم و بروز خشکسالی شدید در کشور استمرار سیاست‌های سازه‌ای نه تنها به مدیریت آب کمک نمی‌کند بلکه به بروز تنش‌های اجتماعی نیز منجر خواهد شد.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عدم اقناع جامعه در خصوص واقعیت‌های حوزه آب از جمله علل تداوم مشکلات کشور در حوزه آب است، بنابراین مصرف‌کنندگان آب کارون در فلات مرکزی باید در جریان تغییر اقلیم این منطقه قرار گیرند و قوائد جدید مصرف را بپذیرند.



وی با اشاره به کاهش ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ از 190 سانتیمتر به 100 سانتیمتر که گاه به 55 سانتیمتر نیز رسیده است تصریح کرد: برخی انتظار دارند برغم اینکه ذخیره یخچالی ناشی از بارش برف در زردکوه بختیاری که بیشتر از50 درصد کاهش یافته است همچنان مطابق با تخصیص‌های گذشته آب منتقل شود بنابراین باید استراتژی تامین رضایت کشاورزان جای خود را به سیاست‌های اقناعی و حمایتی جدیدی بدهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: نظام‌نامه تخصیص آب شرایطی را برای لغو یا تخصیص آب در نظر گرفته است که من بر اساس آن پیشنهادی را مطرح کرده‌ام که امیدوارم وزارت نیرو پاسخ قانع کننده‌ای برای آن داشته باشد چرا که قطعا پاسخ این وزارتخانه را رسانه‌ای خواهم کرد.



عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته در این مورد قانون فصل‌الخطاب است ضمن‌اینکه از هر گونه پاسخ حقوقی و قانونی برای رفع این معضل استقبال خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345173
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار