خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/18 - 10:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عنابستانی:

استانداری تهران باید برنامه‌ریزی دقیقی برای رفع آسیب‌های اجتماعی داشته باشد

سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس، با بیان اینکه در قانون بودجه 1401 تخصیص اعتبارات برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برعهده سازمان اجتماعی کشور قرار داده شده است تاکید کرد که در کلانشهر تهران لازم است که استانداری به صورت ویژه اقدامی خاص برای رفع آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید در قانون برنامه ششم توسعه انجام دهد.

علی اصغر عنابستانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در مورد تاکید مسئولان استانداری تهران بر ضرورت اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی به منظور برنامه‌ریزی برای رفع آنها، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه برای رفع 5 آسیب اجتماعی مهم هدفگذاری شده است و دولت را موظف کرده است که این 5 آسیب را حداقل در طول زمان اجرای برنامه ششم تا 25 درصد کاهش دهد اما متاسفانه این هدفگذاری در ساختار مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کشور محقق نشد.



عدم موفقیت در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناشی از پراکندگی در تخصیص اعتبارات این بخش است



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی، ادامه داد: دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی این بود که اعتبارات این بخش به صورت پراکنده به چندین دستگاه تخصیص داده شده و باعث شد هیچ کدام از آنها نتوانند در این زمینه به طور کامل برنامه‌ریزی کنند به همین دلیل هیچ مسئولی هم نتوانست این دستگاه‌ها را بازخواست کند.



موازی کاری مانعی در مسیر تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی است



عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آنچه مسلم است مقابله با آسیب‌های اجتماعی یک شبکه مسائل از رابطه علت و معلول‌ها است و چنانچه سنجش صحیحی از حرکت در این مسیر نداشته باشیم نمی‌توانیم به اهداف تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه دست یابیم.



عنابستانی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه 1401 اتفاق خوبی که افتاد این بود که کل اعتبارات تخصیص‌یافته به حوزه آسیب‌های اجتماعی در اختیار وزارت کشور و سازمان اجتماعی کشور قرار گرفت تا این اعتبارات را بر اساس طرح‌هایی که برای مقابله با این آسیب‌ها به این سازمان ارائه دهند بعد از اینکه تصویب شد به دستگاه مربوطه تخصیص دهد.



وی افزود: تمرکز اعتبارات در سازمان اجتماعی کشور می‌تواند قدرت کنترل و نظارت بر حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را افزایش دهد و زمینه را برای برنامه‌ریزی جدی‌تر با آسیب‌های اجتماعی دارای اولویت همچون اعتیاد، طلاق، کودکان خیابانی و ... را فراهم می‌کند به گونه‌ای که آثار و نتایج هزینه‌کرد اعتبارات در این حوزه قابل مشاهده باشد چرا که در گذشته هر اندازه نیز برای این بخش هزینه می‌شد چون به صورت پراکنده و غیرهدفمند بود، آثارش قابل مشاهده نبود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته در کلانشهر تهران لازم است که استانداری به صورت ویژه اقدامی خاص برای رفع آسیب‌های اجتماعی انجام دهد چرا که در 8 سال گذشته هیچ اولویت‌بندی دقیقی برای رفع این آسیب‌ها مطابق با قانون برنامه ششم توسعه انجام نشد که نتیجه آن وضعیت نابسامان کنونی است که باعث شده صحنه‌های نامطلوبی را در جامعه در مورد آسیب‌های اجتماعی مختلف شاهد باشیم.



سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ‌هم‌اکنون لازم است برای رفع آسیب‌‎های اجتماعی هدفگذاری مشخص و ارزیابی دقیق صورت بگیرد تا مشخص شود که در جهت مقابله با این آسیب‌ها باید در چه مسیری حرکت کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 345338
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار