خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/31 - 14:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بررسی مصوبات نظارت میدانی کمیسیون اجتماعی در شورای اداری اردبیل؛

از پیگیری مشکل بیمه کارگران استان اردبیل تا قول مساعد وزیر رفاه برای حل مشکلات صنعتگران گرمی

در پایان سفر نظارتی 4 روزه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان اردبیل، جلسه شورای اداری استان با حضور نمایندگان، استاندار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت و مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و مسئولان استانی به منظور بررسی نتایج این سفر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در پایان سفر نظارتی 4 روزه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان اردبیل، نشست شورای اداری استان با حضور نمایندگان، استاندار و وزیر رفاه به عنوان نماینده دولت برگزار شد.



در این جلسه مقرر شد پروژه شستا در شهرستان گرمی به سرعت پیگیری و عملیات اجرایی آن آغاز شود. همچنین مصوب شد به منظور ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان تا پایان خردادماه مطالعات لازم برای جانمایی زمین پایان یافته و زمین مورد نیاز از سوی آموزش و پرورش در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد.



در ادامه برای پروژه مرکز نگهداری معلولین گرمی نیز قرار شد 3 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که 2 و نیم میلیارد تومان آن از محل اعتبارات بانک رفاه برای تکمیل این پروژه پیش بینی شد، هچنین وزیر رفاه درخصوص حل مشکلات صنعتگران گرمی در بحث یارانه سود تسهیلات از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید که چند سالی است متوقف شده قول مساعد داد تا با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.



همچنین با تاکید وزیر رفاه مقرر شد در شهرستان تازه تاسیس انگوت شعب ادارات دولتی پس از تامین ساختمان مستقر گردد و درخصوص پروژه دامپروری این شهرستان نیز که شرکت شستا مسئول اجرای آن است، تصمیم بر حل مشکل و آغاز عملیات اجرایی آن شد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در بعد استانی مصوبات جلسه امروز با توجه به مشکلات اداره بهزیستی استان در موضوع اورژانس اجتماعی و مرکز نگهداری معلولان قرار شد  تا حد امکان اعتبارات لازم به سازمان بهزیستی تخصیص داده شود و همه افراد متقاضی دریافت مستمری بهزیستی استان اردبیل نیز تا پایان سال 1401 با قول وزیر رفاه تعیین تکلیف خواهند شد.



در ادامه مصوبات جلسه شورای اداری استان اردبیل و با تاکید و رایزنی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، مقرر شد 10 میلیارد تومان برای متقاضیان دریافت وام جهیزیه به بهزیستی تخصیص یابد تا این مبلغ در اختیار 200 زوج قرار گیرد.



یکی دیگر از مشکلات مطرح شده از سوی کارگران و سندیکاهای صنفی استان بحث بیمه کارگری بود و با توجه به اصلاح ماده 5 قانون کارگران ساختمانی مقرر شد این موضوع با توجه به در پیش بودن اصلاح قانونی در کمیسیون هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود، ضمناً برای تاسیس درمانگاه شماره 2 تامین اجتماعی اردبیل در یکی از نقاط محروم این شهر به تصویب رسید و قرار شد یک هزار دستگاه مسکن کارگری نیز تامین اعتبار شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 342445
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار