خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/19 - 22:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
خاتمی:

ارزیابی دقیق عملکردها در خصوص تقویت تولید دانش بنیان ضرورت دارد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اهمیت ارزیابی دقیق عملکردها در حوزه تقویت تولید دانش بنیان، گفت: برنامه‌های دولت باید به تفکیک بخش‌ها با جزئیات ارائه شود تا مجلس بتواند در پایان سال ارزیابی مناسبی از میزان تحقق آنها داشته باشد.

سیدمرتضی خاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و شعارهای سال می‌توانست باعث جهش اقتصادی گردد اما به جهت عدم ارزیابی مناسب عملکردها و ایجاد الزامات قانونی و اجرائی قوی و نظارت پویا، دستیابی به اهداف، مناسب نبوده است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود و دهستانهای بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید دانش بنیان یک رویکرد جهانی در جهت رشد تولید و افزایش ارزش افزوده است و مقام معظم رهبری به خوبی ضرورت چنین استراتژی را تبیین فرمودند.  با داشتن منابع خدادادی فراوان با خام فروشی، ساختار اقتصادی بیماری شکل گرفته است. تولید دانش بنیان  در تبدیل بهینه مواد خام به محصول و همچنین ایجاد فرصت های صدور دانش فنی و مهندسی نقش اساسی دارد. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: سیاست‌گذاری مناسب، ایجاد مکانیسم‌های پویا، فرآیندهای قابل اتکاء، سیستم‌های نظارتی دقیق برای رشد تولید دانش پایه در کنار ارزیابی مستمر عملکردهای متولیان امر باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید در همراهی با مجلس، نیازهای قانونی برای تحقق شعار سال را شناسایی و ارائه کنند تا موانع قانونی مرتفع گردد. در ضمن باید برنامه‌های دولت به تفکیک بخش‌ها با جزئیات ارائه شود تا مجلس بتواند در پایان سال ارزیابی مناسبی از میزان تحقق برنامه‌ها داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 339732
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار