خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/02 - 20:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نقدعلی در تشریح نشست کمیسیون قضایی مجلس:

ادامه بررسی لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان/ 7 ماده تصویب شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس از ادامه بررسی لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان و تصویب 7 ماده از این لایحه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز ( یک شنبه ، 2 بهمن ماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ادامه بررسی لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان با حضور مسئولان و کارشناسانی از قوه قضائیه، صدا و سیما، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، مرکز تحقیقات قم و پژوهش های مجلس خبر داد و گفت: 7 ماده از این لایحه در نشست هفته های اخیر کمیسیون تصویب و در نشست امروز هم 7 ماده آن تصویب شد.



وی افزود: این لایحه در کمیته تخصصی چکش کاری و به کمیسیون ارسال شد؛ بر اساس مصوبه امروز کمیسیون، پایگاهی برای جمع آوری اطلاعات و آمار اطفال بزه دیده برای سهولت کار و دسترسی بهتر پلیس اطفال و مقام قضایی بررسی کننده پرونده ها تشکیل و پیش بینی شد.



نماینده مردم خمینی شهر یادآور شد: همچنین تکلیفی برای صدا و سیما به منظور آگاهی بخشی عمومی و پیشگیری از بزهکاری اطفال دیده شده و  فرهنگ سازی عمومی و آگاهی بخشی عمومی نیز مورد توجه قرار گرفت.



نقدعلی ادامه داد: مراجع قضایی و پلیس اطفال مکلف شدند محتواهای پرونده های اطفال بزه دیده و بزهکار را برای والدین آنها و نهادهای حمایتی تبیین کند تا در غفلت طفل و والدین و نهادهای واسطه حکمی صادر نشود همچنین پلیس موظف به اتخاذ تدابیر لازم برای فراهم کردن زمینه بازگشت اطفال فراری از منزل و مدرسه به خانواده و مدرسه شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 355874
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار