خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/28 - 13:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بهروزی‌فر:

احکام مربوط به آسیب‌های اجتماعی در قانون برنامه ششم به مراتب بهتر از برنامه هفتم بود/ تقویت احکام این بخش در برنامه هفتم بسیار حیاتی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه احکام مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی در قانون برنامه ششم به مراتب بهتر از برنامه هفتم بود، گفت: اگر در برنامه هفتم توسعه که برای کشور بسیار حیاتی است درست به این حوزه پرداخته نشود قطعا در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه احکام پیشنهادی پیرامون آسیب‌های اجتماعی در لایحه برنامه هفتم توسعه رونوشت ضعیفی از احکام برنامه ششم توسعه در این حوزه است، گفت: احکام مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی در قانون برنامه ششم توسعه به مراتب بهتر از برنامه هفتم توسعه بود چرا که آنچه در برنامه هفتم آمده بسیار ضعیف است.



نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر در برنامه هفتم توسعه درست به این حوزه پرداخته نشود آن هم به عنوان قانون برنامه توسعه که برای کشور بسیار حیاتی است قطعا در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.



وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی ابعاد و زوایای مختلفی دارد که باید تعدادی از دستگاه‌ها که مطابق با قانون مکلف به رفع آسیب‌های اجتماعی شده‌اند هر کدام در حیطه کاری خود به آنها بپردازند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آنچه مسلم است برای رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند تدوین برنامه‌ای قوی متناسب با شرایط فعلی کشور که از بازدارندگی لازم برخوردار باشد، هستیم که برای پیشگیری از بروز این آسیب‌ها در آینده نیز در آن پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته باشد اما این مهم در برنامه هفتم مورد توجه قرار نگرفته است.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نحوه ورود این کمیسیون برای تقویت احکام مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی در برنامه هفتم، تاکید کرد: البته بخشی از این احکام که به کمیسیون اجتماعی مرتبط بود در قالب ارائه پیشنهاد مورد توجه قرار گرفت اما رفع این آسیب‌ها تنها به این کمیسیون مرتبط نبوده و سایر کمیسیون‌های تخصصی بخصوص کمیسیون فرهنگی نیز باید در این راستا با نگاهی ویژه پیشنهاداتی را ارائه دهند چرا که خروجی این کمیسیون‌ها برای درج در قانون برنامه هفتم توسعه بسیار حیاتی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 365291
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم