خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/11 - 10:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شهریاری مطرح کرد:

اتفاقات ناگوار با ورود افراد غیر متخصص به حوزه پزشکی

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه افراد شارلاتان تحت عناوین مختلف با دخالت غیرمجاز در حوزه پزشکی عوام فریبی می کنند و با سودجویی مبالغ کلانی به جیب می زنند، تصریح کرد: جرائمی که برای این افراد در قانون تعزیرات پیش بینی شده بازدارنده نیست و نیاز به بازنگری دارد البته باید در بسیاری از قوانین تعزیرات مربوط به حوزه سلامت بازنگری شود.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی، گفت: متاسفانه افراد زیادی بدون صلاحیت و تخصص لازم در امور پزشکی و سلامت مردم ورود می کنند که در برخی موارد شاهد اتفاقات ناگواری هستیم.



وی با انتقاد از اینکه فعالیت افراد غیرمتخصص در حوزه جراحی زیبایی افزایش یافته است، افزود: متاسفانه شاهد افزایش ورود غیرمتخصص ها در زمینه جراحی زیبایی هستیم و بیشترین صدمات و آسیب ها به مردم از این همین حوزه نشات می گیرد.



نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: در این رابطه افراد شارلاتان تحت عناوین مختلف عوام فریبی می کنند و با سودجویی مبالغ کلانی به جیب می زنند در حالی که همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما طب سنتی ایرانی داریم و چیزی تحت عنوان طب اسلامی نداریم و طب سنتی ایرانی در قوانین بالادستی و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است.



شهریاری در مورد جرائم پیش بینی شده برای افراد غیرمجاز در امور درمانی، گفت: جرائمی که برای این افراد در قانون تعزیرات پیش بینی شده بازدارنده نیست و نیاز به بازنگری دارد البته باید در بسیاری از قوانین تعزیرات مربوط به حوزه سلامت بازنگری شود.



دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: از آنجایی که این موضوع مصوبه مجمع تشخص مصلحت نظام است بنابراین مجلس نمی تواند ورود کند مگر اینکه مجمع اجازه ورود مجلس را بدهد بنابراین می طلبد دولت با هماهنگی با مجمع، قوانین قدیمی را اصلاح کند تا جرائم به گونه ای پیش بینی شود که بازدارندگی داشته باشند و افراد جرات نکنند با دخالت در امور پزشکی با سلامت مردم و جامعه بازی کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 349568
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار