خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/18 - 16:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
فلاحی با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از گزارشگران فساد مطرح کرد؛

ابزار قانونی مجلس برای خشکاندن ریشه‌های فساد اقتصادی در کشور

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از گزارشگران فساد، گفت: مجلس یازدهم از آغاز به کار خود با در راستای شفافیت و مبارزه با فساد گام برداشت و امروز باید شاهد نتایج آن در صورت اجرای دقیق و کامل قوانین باشیم.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت   با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از گزارشگران فساد از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مجلس یازدهم از آغاز به کار خود با شعار شفافیت و مبارزه با فساد تلاش خود را انجام داد تا در این راستا گام بردارد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه با درایت و تلاش نمایندگان، مجلس یازدهم در بیش از سه سال اخیر، اقداماتی برای تحقق شعارهای مذکور به ویژه در حوزه مبارزه با فساد صورت گرفت که قانون حمایت از گزارشگران فساد در همین راستا تعریف می‌شود.



وی ادامه داد: قانون حمایت از گزارشگران فساد در واقع مسیر را برای مبارزه صحیح و قانومند با فساد هموار می‌کند که مجلس با شناسایی دقیق نقاط ضعف در این حوزه و با توجه به رویکرد مسئله محور بودن خود، توانست قانونی چند بعدی را برای مبارزه با فساد تدوین کند.



فلاحی اضافه کرد: نکته قابل توجه در قانون حمایت از گزارشگران فساد این است که قانونگذار در عین مقابله با مفسدان اقتصادی، زمینه‌ تشویقی را برای مبارزان و افشاگران با این مقوله پیش بینی کرده است که خود باب جدیدی در راستای مقابله با مفسدان اقتصادی است.



وی تأکید کرد: دولت نیز در این راستا شعار راه اندازی گشت ارشاد مدیران را مطرح کرد، حال این قانون به کسانی که بتوانند با حاکمیت در راستای مبارزه با فساد همراهی کنند، کمک می‌کند و از گزارشگران فساد برای سالم سازی فضای اداری و اقتصادی کشور حمایت می‌شود.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: امیدواریم با تمهیدات مثبت مجلس یازدهم در راستای مبارزه با فساد، حمایت از افشاگران و گزارشگران فساد و مقوله سوت زنی که دهه اخیر مدام از سوی مسئولان مطرح می‌شد اما در این راستا اقدامی صورت نگرفت و مجلس یازدهم به این مسئله جامه عمل پوشاند، زمینه برای جولان و تحرک مفسدان اقتصادی کاملا از بین برود./



پایان پیام

  • کد خبر : 374290
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار