خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 13:04
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه ایشان؛

آیت‌الله رئیسی واقعاً لیاقت شهادت داشت/ مدیریت کرونا از کارهای ماندگار در کارنامه رئیس‌جمهور است

ولی اسماعیلی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی غالباً در میدان و زحمات ایشان واقعاً ستودنی بود؛ عنوان کرد: آقای رئیسی لیاقت شهادت را داشتند. به قول سردار شهید و عزیزمان حاج قاسم سلیمانی کسی که می‌خواهد شهید شود، باید شهید زندگی کند و آیت‌الله رئیسی واقعاً زندگی خود را وقف مردم کرده بود.

ولی اسماعیلی، نماینده مدم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و جهادی کشور و هیات همراه ایشان در حادثه سقوط هلی‌کوپترحامل ایشان در مسیر خدمت به مردم را خدمت مقام معظم رهبری و مردم عزیز ایران تسلیت گفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از دست دادن رئیس جمهور و هیات همراه ایشان را مصیبت بزرگی خواند و گفت: از سه سال ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی تقریبا می‌توان گفت 2 سال ابتدایی کشور درگیر کرونا بود و ما به عنوان اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا هر هفته با رئیس‌جمهور جلسه داشتیم و اهتمام ویژه‌ای که ایشان در ستاد ملی کرونا و سلامت مردم و پیگیری جلسه چندین ساعته داشتند، بی‌نظیر بود.

اسماعیلی مدیریت کرونا را یکی از کارهای ماندگار در کارنامه آیت‌الله رئیسی خواند و افزود: الحمدلله در سایه همین اهتمام ویژه و کار شبانه‌روزی، از آمار 700 نفر فوتی کرونا در ابتدای دولت در عرض چند ماه با تامین واکسن و تسهیل واکسیناسیون، به آمار فوتی‌های روزانه یک رقمی و بعضاً صفر رسیدیم. با توجه به اینکه بنده عضو ستاد ملی کرونا بودم و هر هفته با ایشان جلسه داشتم، فعالیت و اهتمام او هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی خستگی‌ناپذیری ایشان را نشان می‌داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به جلساتی که در موارد و بحث‌هایی که به عنوان کمیسیون اجتماعی هر ماه با رئیس جمهور فقید در شورای عالی اشتغال و شورای عالی اجتماعی داشتند، تصریح کرد: ایشان اهتمام ویژه‌ای درخصوص اشتغال داشت و یکی از برنامه‌هایی بود که به جد پیگیری می‌کرد. در نتیجه آن در چندین استان هم شاهد روند کاهشی بیکاری هستیم.

اسماعیلی گفت: اخیراً هم بحث به کارگیری جوانان تحصیل‌کرده را شروع و در جلسه شورای اجتماعی کشور هم مطرح کردند. رئیس جمهور بیشتر اعتبار در بودجه سنواتی دولت را برای دانش‌بنیان‌ها پرداخت می‌کرد. وقتی هم دلیل این موضوع را از خود رئیس جمهور جویا شدیم، دلیل آن را جلوگیری از فرار نخبگان، اشتغال‌زایی برای جوانان تحصیل‌کرده و انگیزه برای دانش‌آموزان بیان کردند.

وی افزود: اخیراً هم در جلسه‌ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، ادامه همان روند را دیدم که  خوشبختانه نتیجه بخش بوده و ارتباط دانش‌بنیان‌ها و صنعت را شکل می‌دهد. دیروز هم که رصدخانه رفاه ایرانیان و کانون ملی کارآفرینان را با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح کردیم، ناشی از پیگیری‌های روزانه حجت‌الاسلام رئیسی بود که انصافاً وقت بسیار زیادی برای کار می‌گذاشتند.

رئیس کمیسیون اجتماعی در ادامه صحبت‌های خود درخصوص خدمات رئیس فقید دولت سیزدهم عنوان کرد: بحث دیگری که در حوزه و موضوع کمیسیون اجتماعی از نزدیک شاهد بودیم، اهتمام ایشان درخصوص جامعه آماری ما در بهزیستی و کمیته امداد بود. سال قبل که خدمت ایشان رسیدیم و درمورد مستمری این عزیزان توضیح دادیم، برای اولین بار در یک سال دو بار افزایش مستمری افراد تحت پوشش را شاهد بودیم.

اسماعیلی با بیان اینکه هر زمان که در مورد افراد تحت پوشش درخواست کردیم، رئیس جمهور اعلام رسمی کردند که برنامه بودجه حتماً کمک ویژه‌ای به افراد تحت پوشش داشته باشد، اضافه کرد: از طرفی هم خیلی مصر بودند و تاکیدشان این بود که حتما راجع به خودکفایی و توانمندی افراد تحت پوشش ویژه برنامه‌ریزی کنید. جهت تحقق آن هم برای کمیته امداد و سازمان بهزیستی بودجه ویژه و خاصی در نظر گرفته بودند. الحمدلله آمار خوبی که ما از توانمندی کمیته امداد و بهزیستی داریم حاصل تلاش و زحمات این سید بزرگوار بود که متاسفانه در حادثه سقوط بالگرد  ایشان را از دست دادیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سفرهای استانی متعددی که رئیس جمهور فقید داشتند، افزود: آیت‌الله رئیسی غالباً در میدان بودند و واقعاً زحمات ایشان ستودنی بود، انشاالله توشه آخر ایشان باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: آقای رئیسی واقعاً لیاقت شهادت را داشتند. به قول سردار شهید و عزیزمان حاج قاسم سلیمانی کسی که می‌خواهد شهید شود، باید شهید زندگی کند و آیت‌الله رئیسی واقعاً زندگی خود را وقف مردم کرده بود. ما در مجلس و وزاری دولت این راه را ادامه خواهیم داد./

پایان پیام

  • کد خبر : 378744
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار