حسین حق وردی، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خانه ملت، با انتقاد شدید از روند اجرایی متروی غرب استان تهران، اعلام کرد که اخلالگریها باعث تأخیر ۸ ماهه در آغاز احداث رمپ حفر تونل پروژه شده و ضرر مالی قابل توجهی به بار آورده است. وی همچنین تأکید کرد که علیرغم این موانع، پیگیریها برای نهایی شدن مجوز ماده ۲۳ همچنان ادامه دارد.
این نماینده مردم در مجلس در خصوص وضعیت پروژه اظهار داشت: پروژهای که ردیف بودجه مطالعاتی آن در سال ۱۴۰۰ گشوده شد، اکنون پس از گذراندن فرآیندهای پیچیده اخذ مجوز از نهادهای مختلف، در آستانه نهایی شدن ماده ۲۳ قرار دارد؛ مجوزی که تضمینکننده ۵۰ درصد منابع مالی دولت برای این طرح عظیم است. این دستاورد، حاصل دو سال پیگیری مستمر و همکاری ارزشمند شوراهای اسلامی و شهرداریهای مناطق در سالهای گذشته بوده است.
وی در ادامه بیان کرد: در موازات پیگیریهای اخذ ماده ۲۳، فراخوان انتخاب پیمانکار برای اجرای رمپ تونل مترو نیز صورت گرفت، چرا که تمام مصوبات لازم برای احداث مترو دریافت شده بود و زمین مورد نیاز آن جهت آغاز حفر رمپ تونل توسط برخی شهرداران در شوراهای اسلامی به تصویب رسید،اما متأسفانه در اقدامی تأملبرانگیز، ورود نابجای برخی افراد جهت اعمال سلیقههای شخصی در تصمیمات کلیدی، روند انتخاب پیمانکار را متوقف کرد. این دخالتها که هشت ماه پیش آغاز شد، نه تنها اجرای این بخش حیاتی را به تأخیر انداخت، بلکه ضرر مالی قابل توجهی را نیز به پروژه تحمیل کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که چه کسی باید پاسخگوی این خسارات باشد، تصریح کرد: مسئولیت این ضرر و زیان وارده به بیتالمال و منافع عمومی، قطعاً بر عهده کسانی است که با دخالتهای غیرکارشناسانه و خارج از چارچوب قانونی، مانع اجرای به موقع پروژهها شدهاند. ما در حال انجام اقدامات حقوقی لازم هستیم و از تمام توان خود جهت احقاق حقوق شهروندان استفاده خواهیم کرد.
نماینده مجلس در پایان با اشاره به وضعیت ماده ۲۳، افزود: علیرغم این سنگاندازیها در مسیر اجرا، پیگیریهای ما برای نهایی شدن کامل مجوز ماده ۲۳ همچنان ادامه دارد. ما انتظار داریم با رفع موانع و مشخص شدن مسئولیتها، این مجوز نیز به سرعت نهایی شود تا بتوانیم با انتخاب پیمانکاران لازم، از جمله پیمانکار رمپ که انتخاب آن به تأخیر افتاده، گامهای اجرایی را برداریم./
پایان پیام
نظر شما