علی حدادی در گفتوگو با خبرنگار خانه ملت، در رابطه با انتشار اخباری مبنیبر کمبود نقدینگی خودروسازان و درخواست آنها برای تزریق 50 هزار میلیارد به این بخش، گفت: هماکنون این سوال مطرح میشود که اگر خودروسازان بزرگ، نقدینگی ندارند چطور نسبت به واردات خودرو اقدام میکنند و اگر برای واردات نقدینگی دارند چرا مطالبات قطعهسازان را پرداخت نمیکنند؟
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه مسلم است وظیفه خودروسازان واردات خودرو نیست و باید فقط خودرو تولید کنند و این در حالی است که یکی دیگر از مشکلات این حوزه نبود مدیریت لازم در خودروسازان برای تولید خودرو متناسب با نیاز کنونی کشور است.
وی تصریح کرد: مجلس قانون واردات خودرو را تصویب کرد که بازار خودرو انحصاری نشود ضمناینکه یک توازنی در این بازار ایجاد شود اما در اجرای قانون عملکرد ضعیف است.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: البته ما به نحوه اجرای این مصوبه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقاداتی را وارد میدانیم و تاکید داریم که چه برای خودروهای نو و چه کار کرده باید این قانون به طور کامل اجرا شود، از سوی دیگر ممنوعیت واردات برای خودروسازان اعمال شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یکی از مولفههایی که برای تصویب قانون واردات خودرو مدنظر قرار دادیم، ایجاد رقابت در بازار خودرو جهت ارتقای کیفیت خودروهای داخلی بود اما متاسفانه تاکنون این مهم محقق نشده است و چه ایرانخودرو و چه سایپا مشکلاتی را در این زمینه مطرح میکنند که حداقل برای ما توجیهپذیر نیست./
پایان پیام
نظر شما