رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر نظارت این کمیسیون برای ارتقای رتبه‌بندی قریب به ۳۰۰ هزار فرهنگی در مرحله جدید، گفت: ما باور داریم در شرایطی که همه دستگاه‌ها موظف به صرفه‌جویی هستند، آموزش‌وپرورش حوزه‌ای است که نباید در آن صرفه‌جویی صورت گیرد.

٣٠٠ هزار فرهنگی در مسیر بهبود کیفیت آموزش با ارتقای رتبه بندی معلمان/ صرفه‌جویی در آموزش‌وپرورش ممنوع/ کمیسیون آموزش ناظر اصلی تحقق عدالت در ارتقای رتبه‌بندی معلمان

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به روند اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: طبق قانون، معلمان پس از اخذ رتبه در بازه‌ زمانی چهار ساله و سپس سه‌ساله مجدداً مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و ارتقاء خواهند یافت. بر همین اساس، قریب به ۳۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در مرحله جدید مورد بررسی و ارتقاء قرار می‌گیرند که نشان‌دهنده اجرای صحیح قانون است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از فرهنگیان به دلیل اشتغال در دستگاه‌های دیگر یا شرایط خاص تاکنون مشمول ارتقاء نشده بودند که اکنون این امکان برای آنها فراهم شده؛ قانون رتبه‌بندی یکی از مترقی‌ترین قوانین آموزش‌وپرورش در یکصد سال اخیر است؛ بر اساس آن، معلمان علاوه بر حقوق قانونی کارکنان دولت، فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی را نیز دریافت می‌کنند. این موضوع تأثیر مستقیم بر ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش کشور داشته و خواهد داشت.

تامین مالی رتبه‌بندی: ردیف‌های بودجه‌ای برای آینده معلمان

منادی سفیدان با تأکید بر اینکه توجه به معلمان منجر به بهبود کیفیت آموزش کشور خواهد شد، تصریح کرد: هر اندازه توجه به معلمان بیشتر شود، سطح کیفی آموزش نیز بالاتر خواهد رفت. ما باور داریم در شرایطی که همه دستگاه‌ها موظف به صرفه‌جویی هستند، آموزش‌وپرورش حوزه‌ای است که نباید در آن صرفه‌جویی صورت گیرد، بلکه منابع باید صرفاً برای ارتقای این بخش هزینه شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره منابع مالی اجرای این قانون، گفت: با توجه به آغاز مرحله جدید رتبه‌بندی از مهرماه، در قانون بودجه هر سال ردیفی برای آن در نظر گرفته می‌شود؛ به‌طور مثال در نخستین سال اجرای رتبه‌بندی، ۵۰ همت به این موضوع اختصاص یافت که رقم قابل‌توجهی بود. امیدواریم این روند خداپسندانه و کیفی ادامه یابد.

منادی در خصوص نگرانی برخی معلمان نسبت به اجرای عدالت در رتبه‌بندی، به‌ویژه در زمینه سوابق تدریس در مناطق محروم یا فعالیت‌های پژوهشی، خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش بر روند اجرای قانون نظارت دارد و در صورت وجود اعتراض، فرهنگیان می‌توانند آن را از طریق سامانه‌های مربوط یا حتی کمیسیون آموزش پیگیری کنند تا عدالت در اجرای این قانون محقق شود./

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

آخرین اخبار