عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نشست هفته گذشته کمیسیون آموزش با مدیرعامل شرکت ایران خودرو در راستای لزوم دانش بنیان شدن خودروسازی ایران و بومی سازی واقعی توام با افزایش کیفیت این صنعت مهم، گفت: متأسفانه به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی، برابر با اتحادیه اروپا در جاده‌های کشور مرگ و میر داریم.

برابر با اتحادیه اروپا در جاده‌های کشور مرگ و میر داریم

محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های علمی ۸۵ درصد مشکلات کسب و کار دنیا نتیجه فرآیندها و ۱۵ درصد عملکرد انسانی است، اظهار کرد: متأسفانه برابر اتحادیه اروپا در جاده‌های کشور مرگ و میر داریم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کل خودروهای ایران ۲۴ میلیون است، افزود: تنها یک کشور در اتحادیه اروپا ۵۰ میلیون خودرو دارد که میزان مرگ و میر جاده‌ها باعث تأسف است اما ما به اندازه کل جمعیت  اتحادیه اروپا در جاده‌های کشور مرگ و میر داریم.

وحیدی با تأکید بر اینکه خودروی نیسان آبی در ژاپن از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۲ تولید شد، ادامه داد: اما این خودرو در ایران از سال ۱۹۷۰ در ایران تولید می‌شود و همچنان ادامه دارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید براینکه پژو ۴۰۵ در اروپا از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۷ تولید شد، افزود: این خودرو در ایران از سال ۱۹۹۲ ساخته شد و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد قطعات خودرو در ایران چینی است، تصریح کرد: هیچگونه اقدام مثبتی برای مردم انجام ندادیم و تفاوت در این است که در گذشته مونتاژ اروپایی می‌کردیم و الان مونتاژ چینی، که ظلم به مردم کشور است.

وحیدی با بیان اینکه کشتار جاده‌ای ایران با هیچ کجای دنیا مطابقت ندارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری مدافع تولید داخل هستند، نه مدافع خودروی بی کیفیت که باعث خسارت مالی و مرگ و میر هموطنان باشد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه ۳۷ درصد کشتار جاده‌ای ایران از خودروها است، ادامه داد: تنها دوره‌ای که کشتار جاده‌ای کشور کاهش پیدا کرد دوره‌ای بود که واردات خودرو در کشور آزاد شد./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار