علی ابراهیمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در همه جای دنیا بر اساس کیفیتی که محصولات دارند یک عنوان و یا یک شاخصه را تعریف می کنند، گفت: با این کار و با معرفی کردن یک کالا اگر خللی هم به آن کالا وارد شود، سعی می کنند با پوشش دادن به آن، برند را حفظ کنند تا بدنام نشود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر در تعامل با دنیا در حوزه سرمایه گذاری خارجی خوب و مناسب عمل کرده بودیم هنر برندسازی را هم بهتر از این ها یاد می گرفتیم، تصریح کرد: در مورد محصولات کشاورزی نمونه ای که می توانست به عنوان یک برند در دنیا مطرح شود، انار ساوه و انار شیراز است که در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در مورد پسته این مساله به صورت جدی مطرح است که هیچ جایی در دنیا نیست که بتواند کیفیت پسته ایران را داشته باشد؛ اما چون روی آن به طور خاص کار نکردیم، نهال هایی از این محصول به کشورهای دیگر برده شد و در حال حاضر یکی از کشورهایی که برای ما به رقیب جدی در این زمینه تبدیل شده، کشور آمریکاست. سرنوشت زعفران را هم که می دانید! و اینها محصولات شاخصی هستند که دیگر کشورها قدرت رقابت با ما را نداشته اند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: تنها چیزی که در فعالیت های اقتصادی ملاک قرار می گیرد و می تواند فعالیت و تولید را تضمین کند، سود آن فعالیت است. در صورتی سود تامین می شود که اعتماد وجود داشته باشد و حالا این اعتماد کجاست، در زمانی که برند معرفی شود و مسوولیت پذیر باشد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، اضافه کرد: بهترین کار برای ایجاد برندها در کشور این است که فرایند تولید و صادرات هر محصول تولیدی را در قالب زنجیره پیش ببریم. برای مثال وقتی قرار است انار صادر بشود از زمان احداث باغ، نگهداری، چیدن میوه و حمل برای آماده کردن و صادرات همه چیز در قالب زنجیره مرتبط با هم پیش برود. در این صورت موفقیت سود محصول تضمین می شود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با این روش هرگاه تشکل های غیردولتی و یا افراد حقیقی غیردولتی تمایل داشته باشند از آن برند حمایت کنند می توانند وارد عمل شوند و دولت هم مکلف می شود که بازارهای خارجی تصاحب شده توسط این شرکت ها را با تصمیمات مقطعی خود دچار مشکل نکند./
پایان پیام