خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/25 - 08:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نامه‌ای به وحید دستجردی مطرح شد

4سؤال جلالیان از وزیر بهداشت

**نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وی خواست در مورد 4 مشکل بهداشتی منطقه اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش هفته‌نامه "صدای بوشهر"، "عسگر جلالیان" در نامه خود از عدم راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن، درمانگاه‌ها و بیمارستان منطقه دیر، کنگان و جم گلایه کرده و خواستار اقدام عاجل در این زمینه شده است. متن کامل این نامه به این شرح است:

سرکار سرخانم دکتر دستجردی وزیر محترم و پرتلاش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

احتراماً، ضمن تشکر از تلاشهای حضرتعالی و مجموعه همکاران، متأسفم به استحضار برسانم موضوعات ذیل‌الذکر مربوط به شهرستان‌های دیر، کنگان و جم علیرغم جلسات متعدد و مکاتبات زیاد تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند و پاسخ مناسبی درخصوص آنها دریافت نشده است.

حسب ارادت و باوری که نسبت به توان مدیریتی حضرتعالی دارم به خود اجازه طرح سؤال از طریق مجلس نمی‌دهم. درخواست دارم دستور فرمایید پاسخ سؤالات اینجانب به برنامه مدنظر و زمان اجرایی شدن هر موضوع تهیه و ارسال گردد. با عنایت به مطالبه و پیگیری مکرر مردم دستور تسریع موجب امتنان است:

1- چرا سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان راه‌اندازی نمی‌شود؟ مردم تا کی باید چشم به راه باشند؟ مردم از وعده‌های امروز و فردا خسته شده‌اند.

2- چرا علیرغم وعده‌های داده شده درمانگاه‌های عسلویه، نخل تقی، چاه مبارک، سیراف و ریز شبانه‌روزی نمی‌شوند؟

درب این درمانگاه‌ها پس از ساعت اداری بسته می‌شوند و فقط برای بیماران اورژانسی آن‌هم با تشخیص نگهبان جلو در درمانگاه باز می‌شود. باتوجه به بعد مسافت مراکز مذکور با مرکز شهرستان و فقری که بر مناطق مذکور متأسفانه سایه انداخته است همچنین با عنایت به هزینه و کرایه بالای تردد به مرکز شهرستان چرا تدبیری نمی‌شود که این درمانگاه‌ها شبانه‌روزی شوند؟ وعده‌های مکرر توسط متولیان به مردم داده شده اما متأسفانه در حد حرف مانده است، از این بابت مردم ناراحت و نگران هستند.

3- درمانگاه اخند مقرر بوده در دهه مبارکه فجر راه‌اندازی شود. این وعده از طرق مختلف داده شده اما آنچه واضح است این مهم محقق نخواهد شد. مردم نگرانند و با تماس‌های خود ابراز گلایه می‌کنند. چرا علیرغم ضرورتهای موجود این درمانگاه راه‌اندازی نمی‌شود؟

 4- بیمارستان دیر 20 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد. وعده احداث آن در میان مردم عزیز دیر تبدیل به طنز شده است. اسکلت سابق فرسوده و غیرقابل استفاده شده بنابراین در کنار آن به همت حضرتعالی ساختمان جدید پی‌ریزی شده و اکنون قریب یک‌سال است مجدداً به حال خود رها شده است، مردم نگرانند که سرنوشت پروژه جدید نیز به پروژه سابق بپیوندد. چرا علیرغم وعده‌های مختلف، کار متوقف شده است؟ شهروندان بدبین شده‌اند و می‌گویند احساس می‌شود برخی عزم را جزم کرده‌اند که مردم ولایتمدار دیر صاحب بیمارستان نشوند! چرا با سرعت گرفتن پروژه و تکمیل و بهره‌برداری از آن تدبیر جدی صورت نمی‌پذیرد؟

در پایان لازم می‌دانم از تلاشهای بی‌وقفه مدیریت توانمند دانشگاه علوم پزشکی استان و تمامی همکاران ایشان تقدیر و تشکر نمایم. امیدوارم با دستوری که می‌فرمایید تا پایان سال موارد 1و2و3 به فرجام رسد و مورد 4 نیز تا پایان سال آتی بهره‌برداری گردد.

  • کد خبر : 38027
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار