خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 17:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی,کمیسیون ها
بیاتی در تشریح نشست کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس؛

19 کمیته مسئولیت پیگیری امور ستاد اربعین در ایران و عراق را برعهده دارند/ هزینه سفر هوایی به عراق 10 تا 12 میلیون تومان

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در نشست کمیسیون با اعضای ستاد مرکزی اربعین،هزینه سفر هوایی به عراق از تهران 10 میلیون و سایر استان ها 12 میلیون تومان اعلام شد.

ولی الله بیاتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در خصوص نشست امروز یکشنبه (14 مردادماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه کمیسیون با حضور وزیر کشور و مسئولین کمیته های ستاد مرکزی اربعین تشکیل شد و توضیحاتی که مسئولین کمیته ها ارائه کردند، برای اعضای کمیسیون قانع کننده بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده از طرفی دو ستاد در داخل ایران و عراق تشکیل شده که 19 کمیته مسئول پیگیری امور را برعهده دارند.

وی افزود: بالغ بر 12 همت برای بهسازی جاده ها و مسیر هزینه شده است همچنین ورود به کشور عراق بسیار تسهیل شده است. نیروی انتظامی مدت زمان برای شناسایی افراد را 5 ثانیه اعلام کرد و همچنین ظرفیت پارکینگ ها نسبت به دوره های قبل افزایش داشته است.همچنین برای استراحت مردم مکان های مسقف پیش بینی شده  است.

بیاتی اضافه کرد: در این نشست  اعلام شد که 70 درصد حمل و نقل توسط مردم صورت گرفته و مابقی از طریق حمل و نقل عمومی صورت می گیرد که نزدیک به 94 درصد زمینی و مابقی از طریق هوایی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: دولت جدید عراق همکاری بسیار خوبی داشته از طرفی نیروی انتظامی اعلام کرد با توجه به الکترونیکی شدن کارها به میزان 30 درصد بکارگیری نیروها کاهش پیدا کرده است. همچنین در خصوص موکب ها نیز 40 درصد در کشور عراق و مابقی در ایران خدمات رسانی می کنند.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم اظهار داشت: در خصوص خدمات درمانی 12 مرکز در کربلا ایجاد شده که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است. همچنین 210 خودروی خدماتی و امدادی در مسیر قرار دارند و 300 خوردو نیز از شروع ماه صفر اعزام خواهند شد. از طرفی 117 مرکز درمانی در داخل کشور به طور ثابت خدمت رسانی به زائران می کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: همچنین 14 شرکت هواپیمایی داخلی و 2 شرکت هواپیمایی خارجی خدمات پروازی ارائه می کنند که 82 درصد خدمات در فرودگاه امام خمینی و مابقی در سایرفرودگاه های کشور است. نرخ بلیط رفت و برگشت نیز از تهران به عراق 10 میلیون تومان و سایر استان ها به عراق نیز 12 میلیون تومان اعلام شد که جای تقدیر دارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381656
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار