خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/09 - 18:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مرندی با پیشنهاد حذف یارانه از مواد خوراکی زیان‌آور:

یارانه شیر نباید حذف شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر این که یارانه شیر نباید حذف شود، تأکید کرد که ضمن پایین نگه داشتن قیمت شیر، باید یارانه مواد خوراکی زیان‌آوری همچون شکر، روغن، قند و چای کاهش یابد.


"سیدعلیرضا مرندی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حذف یارانه شیر اشتباه است، تصریح کرد: اصولا غذا از اساسی ترین و زیربنایی ترین ارکان سلامت در جامعه است و ما باید برای تغذیه سالم هر گونه سرمایه گذاری در کشور را به صورت کاملا پیگیر جدی بگیریم.



وی، یکی از تبعات حذف بودجه رادرافزایش بودجه درمان خواند و گفت: اگر یارانه شیر حذف شود، چندین برابرآن باید صرف افزایش بودجه درمان شود؛ سلامت ثروتی عظیم وزیر بنایی برای کشورهایی است که به این مسائل توجه بیشتری دارند.



دکتر مرندی یکی از بهترین و مهمترین مواد مغذی را لبنیات به خصوص شیر خواند و گفت: کاهش مصرف مواد لبنی و به ویژه شیر در افراد جامعه و مردها موجب پوکی و شکستگی‌های متعدد استخوانی و سرانجام عدم موفقیت در انجام کارهای بدنی می‌شود.



وی بر روی هر گونه سرمایه‌گذاری دراین حوزه برای افزایش سطح سلامت جامعه تأکید کرد و ادامه داد: اهمیت این ماده برای خانم‌ها در سلامت فردی و باردار شدن و شیر دهی شان، اهمیت بیشتری دارد و به همین علت هر گونه سرمایه گذاری در این بخش در چرخه کاری و اقتصادی کشور مؤثر است.



این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که یارانه لبنیات و شیر مطلقا نباید حذف شود، تصریح کرد: کشورهای پیشرفته و ثروتمند برای پایین نگه داشتن قیمت شیر هر گونه سرمایه‌گذاری را انجام می دهند و اختصاص یارانه به مواد غذایی مانند شکر، روغن، قند و چای که تنها دستاورد آن چاقی افراد جامعه است، کار بسیار اشتباهی است.



نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: حذف یارانه شیر برای هدفمندسازی آن نوعی کج فهمی است و لزوما شیر و لبنیات نیازمند یارانه و نیازمند حمایت و فرهنگ سازی برای مصرف است، زیرا به علت ناکافی بودن مصرف فعلی شیر و لبنیات با وجود قیمت‌های یارانه‌ای تراکم استخوانی دو کشور کم است و برداشتن این یارانه موجب مصرف کمتر از این می شود.

  • کد خبر : 39292
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار