خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/05 - 10:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
موسی‌الرضا ثروتی:

گزارش نهایی تلفیق از بودجه 90 به دست نمایندگان رسید

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 90 کل کشور با بیان این که مطالعه و رسیدگی به ماده واحده و بندهای سند مالی کشور به پایان رسید، گفت: گزارش نهایی کمیسیون تلفیق چاپ شد و در اختیار نمایندگان قرار گرفت.


"موسی‌الرضا ثروتی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، تصریح کرد: در نشست شب گذشته (شنبه چهارم اردیبهشت)، بحث ماده واحده و بندهای لایحه بودجه 90 به پایان رسید.



نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان و گرمه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در ماده واحده، جای مبالغ خالی ماند، گفت: با این وجود گزارش کمیسیون تلفیق از سند مالی کشور چاپ و تکثیر شد و در اختیار نمایندگان قرار گرفته است.



این نماینده افزود: از آنجا که در جداول بودجه به پیشنهاد کمیسیون‌ها تغییر کرده است، اعداد و ارقام این لایحه بعد اضافه می‌شود.



به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، با تکثیر و در اختیار قرار گرفتن گزارش کمیسیون، رسیدگی به بودجه در دستور کار فردا (سه شنبه 6 اردیبهشت) صحن علنی قرار دارد.



ثروتی با بیان این که احتمال دارد عصر امروز نشست دیگری برای رسیدگی به پیشنهادهای ارسال شده، تشکیل شود، ادامه داد: در صحن علنی فردا به کلیات بودجه رسیدگی می‌شود و پس از آن برخی از بندها مطالعه می‌شوند تا اعداد جدید در ماده واحده وارد شود.



عضو کمیسین تلفیق بودجه 90 پیش‌بینی کرد رسیدگی به سند مالی کل کشور 10 روزه به اتمام می‌رسد و پس از تأیید شورای نگهبان در اختیار قوه مجریه قرار می‌گیرد.



بودجه امسال - سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده - با 75 روز تأخیر در شرایطی به مجلس ارسال شد که نمایندگان زمان قانونی بررسی این لایحه را در اختیار نداشتند تا جایی که قوه مقننه مجبور شد مجوز دو ماهه‌ای را برای تأمین مخارج ماه‌های نخست سال جهاد اقتصادی، به دولت بدهد تا در این ماه‌ها، اداره کشور با مشکل روبه‌رو نشود.



نمایندگان، کمیسیون تلفیق و مجلس بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی کار بررسی بودجه 90 را از سر گرفتند تا سرانجام گزارش نهایی و دقیق کمیسیون تلفیق از سند مالی کل کشور، فردا در صحن علنی بررسی شود.

  • کد خبر : 44697
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار