خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/14 - 14:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
احد خیری:

گزارش نهایی تفحص از مناطق آزاد تجاری سال آینده ارائه می‌شود

اعضای کمیته تحقیق و تفحص از مناطق آزاد تجاری خرداد سال آینده گزارش نهایی خود را ارائه می‌کنند.


"احد خیری" درگفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان این که کمیته تحقیق و تفحص امروز ( یکشنبه 15 اسفند) جلسه دارد، پیش‌بینی کرد که گزارش نهایی تفحص از 6 منطقه آزاد تجاری خرداد سال 90 تقدیم صحن علنی مجلس ‌شود.



نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا پایان کار، کمیته تحقیق و تفحص از مناطق آزاد تجاری هر هفته برای بررسی پیشرفت کار تشکیل جلسه خواهد داد.



رئیس کمیته تفحص از 6 منطقه آزاد تجاری از پیشرفت کار کمیته متبوعش گفت: تا کنون به مناطق آزاد تجاری قشم، کیش و ارومیه سفر کردیم و وضعیت تجارت در این مناطق را مطالعه کردیم و در حال حاضر به دنبال جمع بندی نتایج این مناطق هستیم.



بررسی مناطق ارس، اروند و چابهار



عضو کمیسیون اقتصادی،ادامه داد: بررسی مناطق آزاد تجاری ارس، اروند و چابهار در دستور بعد کار کمیته تحقیق و تفحص از مناطق آزاد تجاری است.



به گفته رئیس این کمیته، کار تفحص از مناطق آزاد تجاری به دلیل بررسی برنامه پنجم توسعه کشور و بودجه سال 90 به طول انجامید.



به علت طولانی شدن بررسی مناطق آزاد تجاری، اعضای این کمیته از ماده 199 آیین نامه داخلی برای تمدید مهلت ارائه گزارش به هیات رئیسه مجلس و صحن علنی استفاده کردند.



در این ماده تأکید شده است، کمیته تحقیق و تفحص 6 ماه پس از ابلاغ هیات رئیسه مجلس به اعضای کمیته تحفص فرصت دارند کار خود را آغاز کنند در صورت ضرورت با درخواست اعضای کمیته و تصویب هیئت رئیسه مجلس تا 6 ‌ماه دیگر قابل تمدید است.  

  • کد خبر : 39795
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار