خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/05 - 10:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کرمی‌راد خبرداد:

گزارش سفیران ایران در روسیه و عربستان به کمیسیون امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تشکیل جلسه این کمیسیون در صبح امروز، اظهار کرد: آخرین تحولات خاورمیانه و وضعیت نیروگاه بوشهر در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


"محمد کرمی راد" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، راجع به جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در این جلسه آخرین اوضاع تحولات خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفیر ایران در عربستان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمد و گزارش مبسوطی از وضعیت بحرین و یمن و دخالت‌های آل سعود در این کشور‌ها ارائه داد.

وی افزود: سفیر ایران در روسیه نیز در محل کمیسیون حاضر شد و درباره وضعیت خیزش‌های منطقه، نیروگاه بوشهر، تحولات داخلی روسیه و نقش آن در قفقاز و خاورمیانه طرح بحث کرد.

بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر به علت تعلل روس‌ها در راه اندازی این نیروگاه مدت‌هاست که با تأخیر افتاده است. چندی پیش "حمیدرضاکاتوزیان" رئیس کمیسیون انرژی در گفت‌و‌گو با خانه ملت هزینه تحمیل شده از طرف روس‌ها به ایران درباره این نیروگاه را یک نیم برابر بیشتر از مقدار واقعی عنوان کرده بود. هنوز دلیل قطعی خروج سوخت از رآکتور نیروگاه بوشهر قبل از بهره‌برداری و وارد شدن برق تولید آن به مدار، مشخص نیست.

  • کد خبر : 44699
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار