خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/14 - 17:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جعفری با اشاره به حضور رییس شیلات در کمیسیون:

گزارش رییس سازمان شیلات از وضعیت این بخش نگران کننده است

**سخنگوی کمیسیون کشاورزی از حضور رییس سازمان شیلات در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش رییس شیلات در مورد وضعیت این بخش، نشان دهنده وضع نامطلوب شیلات در کشور بود.

"عیسی جعفری" سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور رییس سازمان شیلات برای ارائه گزارش در کمیسیون کشاورزی، گفت: در جلسه امروز رییس سازمان شیلات گزارش جامعی از وضعیت شیلات به اعضای کمیسیون کشاورزی ارائه داد که این گزارش در مجموع نشان‌دهنده وضعیت نامطلوبی از شیلات کشور بود.

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در ادامه با انتقاد از وضعیت فعلی شیلات، افزود: انتظار از سازمان شیلات این بود که در سال‌های اخیر به گونه‌ای عمل کند که سرانه غذایی ما از آبزیان به میزان قابل توجهی افزایش یابد، اما متاسفانه در چند سال اخیر به هیچ عنوان شاهد چنین روندی نبوده‌ایم.

جعفری در ادامه به موضوع ماهیان خاویاری اشاره کرد و گفت: در مورد موضوع گسترش تولید و بهره‌برداری از ماهیان خاویاری حرکت سازمان شیلات باید شتاب بیشتری می‌گرفت که متاسفانه به جای این رشد شاهد حرکت روبه پایین در مورد بهره‌برداری از منابع دریای خزر بوده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در تشریح نتایج نشست امروز این کمیسیون با رییس سازمان شیلات، گفت: کمیسیون به این جمع‌بندی رسید که برای حل مشکلات بخش شیلات، جلسات مشترکی را با سازمان شیلات برگزار کند که اهم این همکاری در مورد برنامه پنجم توسعه و تلاش برای تدوین قوانین جدید جهت کمک به شیلات خواهد بود.

وی در پایان با بیان این مطلب که ساختار سازمان شیلات ساختار مطلوبی نیست، افزود: آماده ایم که جهت رونق صنعت شیلات و خدمت به مردم، برای اصلاح قوانین مربوط به شیلات و ساختار سازمان شیلات در اسرع وقت اقدام کنیم.

  • کد خبر : 26819
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار