خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/21 - 13:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه روز گذشته کمیسیون فرهنگی صورت گرفت؛

گزارش حاجی‌بابایی و معاون اجتماعی وزارت کشور درباره گسترش فرهنگ حجاب و عفاف

**در جلسه روز گذشته کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گزارش‌هایی از سوی معاون اجتماعی وزارت کشور و وزیر آموزش و پرورش در رابطه با طرح حجاب و عفاف ارائه شد.

"ستار هدایتخواه" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به حضور افشار معاون اجتماعی وزرات کشور در کمیسیون، اظهار کرد: طبق گزارش ایشان که دبیر این کارگروه نیز هستند، برنامه‌های ملی برای 24 دستگاه در نظر گرفته‌اند و در حال پیگیری آنها هستند و طبق جمع‌بندی که از سال 1387 داشتند کار نیروی انتظامی را مثبت ارزیابی کردند؛ اما معتقد بودند که کار فرهنگی کمی در این زمینه صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: آقای افشار گفتند که دستگاه‌های فرهنگساز را معرفی کردیم و منتظر ارائه برنامه‌هایشان در این زمینه هستیم تا به این ترتیب بیشتر بر کارهای فرهنگی تمرکز کنیم.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، با بیان این مطلب که مهم‌ترین برنامه که مقدمات اجرایی آن فراهم شده است، برنامه ملی شبکه تبلیغی در مدارس است، گفت: این طرح به عنوان یکی از موفق‌ترین طرح‌ها است که با حضور 5 هزار طلبه آموزش دیده در 25 هزار مدرسه در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف قرار است از هفته سوم آبان ماه اجرا شود که البته طرح آزمایشی آن از اول مهرماه در خوزستان آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه دانشگاه کارهایی از قبیل سلسله گفتمان‌های دانشجویی و بحث و تبادل نظر و  در مهدکودک‌ها نیز ارتقای سطح تربیتی کودکان و مربیان در زمینه عفاف و حجاب صورت گرفته است.

وی به دیگر طرح‌های ارائه شده از سوی معاون اجتماعی وزارت کشور اشاره کرد و افزود: طرح صیانت از ادارات و برنامه 12 گانه میان کارکنان و نهادها برای ترویج فرهنگی عفاف و حجاب، طرح سیمای عفاف در رسانه ملی، برگزاری تئاتر در مدارس و دانشگاه‌ها، طرح کتاب همراه، عرضه مستقیم پوشاک در نمایشگاه‌ها که این مورد به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها هنوز اجرا نشده است، استفاده از طراحان مد و لباس و پارچه و همچنین تبلیغات مدیریت شهری از دیگر برنامه‌های وزارت کشور در زمینه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف بود.

هدایت‌خواه تصریح کرد: در بخش برخورد  از طریق نیروی انتظامی که دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور بود، نیروهای عامل در بحث برخورد و اجرا مشکل داشتند که قرار شد از نیروهای مجرب و آموزش دیده استفاده شود.

عملکرد وزارت آموزش و پرورش در زمینه عفاف و حجاب مطلوب بود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به گزارش وزیر آمورزش  و پرورش و مسئول اجرایی طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود:‌ این گزارش بر پایه عملکرد و تلاش‌هایی که تاکنون دراین زمینه انجام شده است و برنامه‌های آینده این وزارتخانه در رابطه با گسترش فرهنگ حجاب و عفاف بود.

وی گفت: برخی ار نمایندگان سئوالات و پیشنهادهای خود را در این زمینه با وزیر مطرح کردند و به خصوص مسائلی که تاکنون در زمینه عفاف و حجاب مطرح نشده بود را بیان کردند.

نماینده درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه رای‌گیری در رابطه با این گزارش نشد، افزود:‌ برداشت بیشتر اعضای کمیسیون این بود که وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام داده و به وظیفه خود عمل کرده است.

  • کد خبر : 29376
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار