خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/27 - 17:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مطهری:

گزارش تفحص از مخابرات در 14 بند قرائت می‌شود

**رییس کارگروه ارتباطات مجلس شورای اسلامی از اتمام کار کمیته تحقیق و تفحص از مخابرات خبر داد و گفت: گزارش این تحقیق و تفحص این هفته در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

"علی مطهری" نماینده مردم شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: طبق آیین نامه داخلی مجلس پیش از قرائت گزارش امکان عنوان کردن محتوای نتایج تحقیق و تفحص نیست با این وجود این گزارش در 14 بند تهیه شده است.

رییس سابق کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران، گفت: از همان روز اول این کمیته با محورهایی که مدنظر نمایندگان مجلس بود تشکیل شد و پس از بررسی در مدت زمان یکساله این هفته گزارش خود را ارئه خواهند کرد.

مطهری که به دلیل خستگی جسمی ریاست کمیته را به نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و نایب رییس کمیته تحقیق و تفحص واگذار کرد، اظهار داشت: کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات با عضویت 11 نفر از نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شد تا با همکاری نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و مرکز پژوهشهای‌ مجلس تمامی محورها بررسی و نظر نمایندگان تامین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از آنجا که بررسی بر روی عملکرد شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیال بیش از 6 ماه به طول انجامید طبق آیین نامه داخلی مجلس کمیته 6 ماه دیگر زمان گرفت.

مطهری با بیان اینکه گزارش کمیته تحقیق و تفحص پیش از این آماده قرائت در مجلس بود، گفت: از آنجا که مجلس بررسی برنامه پنجم توسعه را در دستور داشت  امکان قرائت این گزارش در زمان مقرر نبود به همین دلیل گزارش  نهایی با تاخیر در صحن علنی قرائت می‌شود.

طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران پانزدهم دی ماه 87 با 123 رای موافق ، 62 رای مخالف و سه رای ممتنع از میان 222 نماینده حاضر به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

 نمایندگان مجلس سال گذشته درباره مواردی همچون هزینه وجوه خارج از شمول در اختیار مدیران، نحوه عملکرد مرکز تحقیقات شرکت مخابرات ایران، بررسی نحوه قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه و همچنین نحوه اجرای مناقصات و مزایده های چهار سال گذشته و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه ها خواستار تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران شدند.

نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص درباره پروانه اپراتور اول و سوم بودند و ابهاماتی درباره افزایش قیمت پیامک تلفن همراه بدون مصوبه و سایر طرح های مخابراتی طبق قانون برنامه چهارم مطرح کرده بودند.

 تاخیر در اجرای پروژه 6 میلیون پورت تلفن همراه از طریق کنسرسیوم داخلی و شفاف سازی صورت های مالی و تعیین دقیق بازدهی سهام و چگونگی انتقال دارایی های شرکت های زیرمجموعه مخابرات از دیگر در خواست های نمایندگان است.

  • کد خبر : 33786
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار