خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/05 - 17:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
از سوی کمیسیون اصل 90 جهت قرائت در صحن به هیات رییسه تقدیم شد

گزارش تخلفات تدوین اساسنامه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در صحن علنی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه اساسنامه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مغایراتی با قانون دارد، گفت: گزارش تخلفات صورت گرفته برای قرائت در صحن تقدیم هیئت رئیسه شد.


"سید فاضل موسوی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت www.icana.ir درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون اصل نود مجلس، با بیان اینکه دیوان محاسبات با اعتقاد به اینکه اساسنامه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مصوب هیئت دولت مغایراتی با قانون دارد، به کمیسیون اصل نود شکایت کرده است، گفت: امروز اعضا به پرونده یاد شده رسیدگی کردند و تخلفاتی را در این باره محرز دانستند که گزارش آن برای قرائت در صحن تقدیم هیئت رئیسه شد.



نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌ موضوع دیگر بحث درباره پروژه آبرسانی غدیر از سد دز به استان خوزستان بود که با توجه به گزارش‌های متعدد، کار‌شناسی از سوی کمیسیون مسئله پیگیری و وقوع برخی نارسایی‌ها و نواقص در این زمینه را تأیید کرد.



وی افزود: تنها بخشی از پروژه آبرسانی غدیر اجرا شد و چون در همین سطح نیز کار براساس مطالعات کار‌شناسی پیش نرفت، مردم درباره نحوه انجام پروژه گله‌هایی دارند.



عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس اظهار کرد: ایرادات پروژه آبرسانی غدیر باید در زمان اجرا رفع می‌شد که اکنون اصلاح آن نواقص و اشکالات مشکل به نظر می‌رسد، بنابراین کمیسیون اصل نود در این باره به دولت، وزارت نیرو و هیئت رئیسه مجلس گزارش داد.



عضو مجمع نمایندگان استان زنجان ادامه داد: ‌ کمیسیون در بخش دیگر جلسه تخلف یکی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به چند شرکت را بررسی کرد.



وی یادآور شد: این شرکت‌ها شرایط اخذ چنین خدمات بانکی را نداشتند اما با وجود تذکر کمیسیون، تسهیلات را به شکل دیگری اخذ کردند بنابراین مرتکب تخلف شدند.



موسوی همچنین اظهار کرد: گزارش‌های کمیسیون تخلف چند شرکت و بانک خاطی به دولت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی ارسال شد تا آن‌ها پس از رسیدگی به موضوع، نتایج کار را به کمیسیون اعلام کنند.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: تخلف بانک خاطی در ارائه تسهیلات به چند شرکت قابل قیاس با تخلف ۳ هزار میلیارد تومانی صورت گرفته در نظام بانکی کشور نیست و میزان آن خیلی کمتر است. 

  • کد خبر : 59467
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم