خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/16 - 13:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پیمان فروزش:

گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌ها اردیبهشت 90 نهایی می‌شود

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی کشور با اشاره به تجزیه و تحلیل نهایی اطلاعات به دست آمده درباره تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌ها، گفت: کمیته در بررسی خود نتایج به نتایج خوبی رسیده است و این گزارش تا پایان اردیبهشت 90 به اطلاع نمایندگان و مردم می‌رسد.


"پیمان فروزش" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت (icana.ir) از پیگیری تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌ها خبر داد و گفت: عملکرد همه بانک‌های دولتی در این تحقیق و تفحص، در چند محور بررسی شده و گزارش‌های مفصلی از آن نیز تهیه شده است که با توجه به بالا بودن حجم مطالب و گزارش‌های رسیده به این کمیته، اعضای کمیته تحقیق و تفحص در تلاش هستند تا گزارش این کار را نهایی کنند و تا پایان اردیبشهت سال آینده به اطلاع نمایندگان و مردم برسانند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره محورهای این تحقیق و تفحص که از یک سال پیش در جریان است، گفت: محورهای اصلی این تحقیق و تفحص در خصوص مطالبات معوقه بانک‌ها، پرداخت برخی تسهیلات با مبلغ کلان و برخی روندهای نادرست در سیستم بانکداری است.



عضو کمیسیون اقتصادی همچنین گفت: گزارش‌ کارگروه‌های مختلف کمیته تحقیق و تفحص با وجود گسترده بودن موضوع با صرف زمان زیاد از سوی نمایندگان، جمع بندی شده و بخش اعظم تهیه گزارش تحقیق و تفحص انجام شده است.



طرح تحقیق و تفحص از عملکرد نظام بانک‌های دولتی، اوایل امسال از سوی نادر قاضی‌پور، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، جمشید انصاری و سیدعلی موسوی جرف به مجلس ارائه و کمیته آن با عضویت پیمان فروزش، مصطفی مطورزاده، سیدعلی موسوی جرف، عبدالرضا ترابی، حسن خسته بند، فرهاد دلقپوش، یوسف قاسمی و الیاس نادران و برخی دیگر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شد.



کمیته  تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی  برای بررسی وضعیت سپرده‌های سیستم بانکی، مانده تسهیلات اعطایی بانک‌های دولتی و موسسه‌های مالی و اعتباری و قرض الحسنه‌ها، تسهیلات اعطایی بانک‌های دولتی و موسسه‌های مالی و اعتباری و قرض الحسنه‌ها تشکیل شد.



بر اساس ماده ۱۹۹ آیین‌نامه داخلی مجلس مهلت انجام تحقیق و تفحص 6 ماه از تاریخ صدور ابلاغ اعضا هیئت از سوی رئیس مجلس است؛ در صورت ضرورت با درخواست هیئت و تصویب هیئت رئیسه مجلس این مهلت تا 6‌ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود.

  • کد خبر : 40082
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار