خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/23 - 16:45
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده گرمسار با اشاره به طرح انتقال کارمندان دولت از پایتخت:

گرمسار در حال تبدیل شدن به یک شهر دانشگاهی است

**نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: گرمسار یک شهر دانشگاهی است که حدود 20 هزار نفر دانشجو دارد و به طور حتم با توجه به پروژه‌های راهسازی و دانشگاهی که در حال انجام هستند، جمعیت دانشجوی این شهرستان در آینده نزدیک بیشتر از جمعیت ساکن گرمسار خواهد بود.

"عبدالرضا ترابی" در گفت وگو با هفته نامه «کویر» سمنان درباره حضور نهادهای دانشگاهی مختلف در این شهرستان به ایجاد زمینه حضور دانشگاه پلی​تکنیک در گرمسار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان گرمسار فاصله کمی از پایتخت دارد اما نسبت به دیگر شهرستان‌های استان سمنان از امکانات مناسبی در زمینه تحصیلات عالی برخوردار نبوده که موجب شده بود با وجود همه توانایی‌ها فقط دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی در این شهرستان فعالیت کنند اما در دور اول سفرهای استانی هیأت دولت به استان سمنان پیشنهاد دادیم که دانشگاه پلی تکنیک شعبه‌ای از دانشگاه خود را در این شهرستان راه‌اندازی کند.

وی در ادامه به هفته‌نامه «کویر» سمنان گفت: با توجه به نظر دولت که باید وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از تهران خارج شوند و نظر به اینکه فضای در اختیار دانشگاه پلی‌تکنیک در تهران بیش از 13 هکتار نیست، و همچنین با توجه به اینکه پروژه مترو تهران - گرمسار هم در دست اجراست و الان هم آماده ریل‌گذاری شده این بهترین فرصت بود که دانشگاه پلی تکنیک در شهرستان گرمسار سرمایه‌گذاری کند. نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمینی که الان در گرمسار برای آنها در نظر گرفته شد 40 هکتار وسعت داشته و در حاشیه پارک جنگلی گرمسار که یکی از نقاط خوب شهرستان است قرار دارد که سند آن هم الان به نام همین دانشگاه پلی​تکنیک ثبت شده است. ضمن اینکه در مصوبه دولت هم آمده است که باید به اندازه 12 هکتار در این زمین بنا ساخته شود. هزینه ساخت 6 هزار متر مربع این بنا بر عهده استانداری سمنان و بقیه نیز به عهده وزارت علوم خواهد بود.

وی درباره زمان تحویل این زمین و شروع به کار ساخت بناهای مورد نیاز نیز گفت: زمین سال گذشته به دانشگاه تحویل داده شد و دانشگاه پلی​تکنیک هم برای استقرار اولیه پیشنهاد داد که در ساختمان قدیمی موجود در این زمین که کاربری وزارت جهاد کشاورزی داشت با تغییر کاربری به وزارت علوم، چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی شود.

ترابی با اشاره به بودجه مورد نیاز برای تعمیر این ساختمان خاطرنشان کرد: برای تعمیرات مورد نیاز مبلغ یک میلیارد تومان بودجه درخواست کردیم که این بودجه هم از سوی استانداری و وزارت علوم پرداخت شده است و فعالیت عمرانی هم در دست اجراست که به امید خدا از بهمن‌ماه در چهار رشته دانشجو پذیرفته خواهد شد. البته به نظر می‌رسد مسئولان دانشگاه هم قصد دارند در زمین 40 هکتاری خود مجتمع دانشگاهی را راه‌اندازی کند. نماینده مردم گرمسار در ادامه به یکی دیگر از بزرگ‌ترین طرح‌های دانشگاهی گرمسار اشاره کرد و گفت: دانشگاه بعدی هم که از وزیر علوم درخواست شد در خصوص دانشگاه جامع گرمسار بود و ایشان هم موافقت کردند. در شورای گسترش هم این موضوع بررسی و تصویب شده و جنبه رسمی گرفته است.

ترابی در توضیح بیشتر درباره دانشگاه جامع تاکید کرد: دانشگاه جامع مانند دانشگاه تهران است که تمامی رشته‌های فنی، عمرانی، تجربی و علوم انسانی را در بر می‌گیرد و تمامی دانشکده‌هایی هم که در آینده در گرمسار تشکیل می‌شوند زیر نظر این دانشگاه جامع خواهند بود.

وی درباره وضعیت عمرانی و مراحل ساخت دانشگاه جامع گرمسار نیز یادآور شد: با توجه به مصوبه شورای گسترش در حال رایزنی برای در اختیار قرار دادن زمین هستیم و وزیر علوم هم وعده داده‌اند که برای کلنگ‌زنی پروژه به گرمسار خواهند آمد. به امید خدا با شروع به کار این دانشگاه و با توجه به اینکه گرمسار به تهران نزدیک است و پیشنهاد ما مبنی شهر دانشگاهی شدن گرمسار، با روندی که پیش می‌رود و پس از رایزنی با دولت در سفر سوم زیرساخت‌ها برای پذیرش دانشگاه‌های دیگر هم فراهم شود.

ترابی یادآور شد: البته در حال حاضر هم گرمسار یک شهر دانشگاهی است و حدود 20 هزار نفر دانشجو دارد. ضمن اینکه مطمئن هستم جمعیت دانشجوی ما در آینده نزدیک بیشتر از جمعیت ساکن گرمسار خواهد بود.

وی درباره پروژه‌های راهسازی نیز که تأثیر عمده‌ای در پذیرش دانشجو در گرمسار خواهند داشت، گفت: آزادراه گرمسار قم به طول 150 کیلومتر نیز در حال اتمام است و در حال حاضر عملیات خط​کشی و علامت‌گذاری آن در حال انجام است که تا یک ماه دیگر آماده بهره‌برداری نهایی می‌شود.

ترابی افزود: همین جاده موجب می‌شود مسافت قم به مشهد صد کیلومتر کمتر شود ضمن اینکه موجب کاهش ترافیک تهران شده و از بابت صرفه‌جویی در مصرف سوخت و لوازم یدکی خودروها نیز بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود.

  • کد خبر : 33571
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار