خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/19 - 13:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بزرگواری:

کمیسیون کشاورزی دلایل ناکامی مهار آتش‌سوزی جنگل ‌های گلستان را اعلام کرد

**عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طبق بررسی که در کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد علل آتش‌سوزی جنگل‌های گلستان به عمل آمد ناهماهنگی اجرایی و کمبود امکانات از عوامل مهم ادامه‌دار شدن آتش‌سوزی اعلام شد.

بزرگواری در گفت و گو با امید مردم عنوان کرد: طبق بررسی و گزارش‌های کمیسیون کشاورزی معلوم شد ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و کمبود امکانات تخصصی از عوامل مهم در ادامه‌‌دار شدن آتش‌سوزی جنگل‌های گلستان بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: برای تهیه گزارش 3 نفر از طرف کمیسیون کشاورزی و به دستور رئیس مجلس اعزام شدند که نتیجه را به اعضای کمیسیون اعلام کردند. کمیسیون کشاورزی هم با حضور مسئولان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی تشکیل جلسه داد تا نتیجه این گزارش را بررسی کند.

وی درخصوص گزارش تهیه شده گفت: طبق این گزارش اعلام شد که نزدیک به 3 هزار هکتار از جنگل‌های گلستان در آتش‌سوزی اخیر سوخته است. همچنین پیش‌بینی‌های قبلی و پیشگیری از وقوع آتش در جنگل انجام نشده که به‌ زعم مسئولان مربوطه نداشتن تجربه کافی در این زمینه بوده است. در این گزارش ضعف‌هایی قبل و بعد از حریق تشخیص داده شد که در هر دو مورد تلاش کافی از سوی مسئولان مربوطه نشده است.

نماینده کهگیلویه، چرام و بهمئی اظهار کرد: اولین مرحله آتش‌سوزی یک روز بعد از عید قربان در 27 آبان اتفاق افتاد که بعد از 4 روز مهار شد اما در دوره دیگر بعد از 3 روز دوباره آتشی دیگر زبانه کشید که تا چندی پیش ادامه داشت. به همین دلیل نیروهای اطفاء حریق در حال آماده‌باش کامل هستند تا از ایجاد ضایعات بیشتر جلوگیری کنند.

  • کد خبر : 35372
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار